یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

انسان‌ها به طور ذاتی علاقه فراوانی به گریز از ابهام دارند و می‌خواهند حس کنجکاوی خود را با سر درآوردن از نتیجه مسائل اقناع کنند، در نتیجه این موضوع همواره در جوامع جریان دارد.

فالگیری یک اقدام کلاهبردارانه است

سلامت نیوز:انسان‌ها به طور ذاتی علاقه فراوانی به گریز از ابهام دارند و می‌خواهند حس کنجکاوی خود را با سر درآوردن از نتیجه مسائل اقناع کنند، در نتیجه این موضوع همواره در جوامع جریان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،بشر همواره به دنبال کشف علت‌هاست، افراد گاهی علل واقعیت‌ها را نمی‌یابند و خواسته و ناخواسته برای کشف آنها روش‌های نادرستی انتخاب می‌کنند که روی آوردن آنان به پیش بینی و فال از این ضعف سرچشمه می‌گیرد. مسائل حسی و عینی در محدوده ابهامات قرار ندارد و انسان به دنبال کشف دلایل آنها نیست.

از آنجا که به طور حتم نمی‌توان گفت هر آنچه دیده نمی‌شود، لزوما وجود ندارد پس نمی‌توان وجود مواردی مانند تله پاتی را در علم روانشناسی رد کرد. زمانی که انسان نمی‌تواند از راه توانایی‌های موجود خود به کشف ناشناخته‌های ذهنش بپردازد، به روش‌های غلط روی می‌آورد که فال و پیشگویی از این روش‌های نادرست است.

نسبت به رفتار افرادی که به طور مداوم در این مسیر قرار می‌گیرند، باید تاسف خورد. این افراد در زمان کوتاهی دچار آشفتگی و سردرگمی شده و از جریان روزمره زندگی خارج می‌شوند. در علم روانشناسی اعتقاد به فال و پیشگویی جایگاهی ندارد، فرد باید این باور را در خود تقویت کند که چنین ساختارهایی کارایی ندارند و بکارگیری آنها در زندگی نادرست و آسیب رسان است.

پذیرفتن مسائلی نظیر احضار روح، گرفتن فال، بخت بستن و ... ناشی از رواج فرهنگ غلط در جامعه است. این اعتقادات باطل، تنها در جامعه ما رواج ندارد و مانند موجی همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، روی آوردن به خرافه‌ها، زاده اوهام بشر است و باید به نقطه‌ای دست یافت که با اتکا به دانش پیشرفته و آگاهانه بشری، آنها را از ذهن پاک کنیم.

فالگیری یک اقدام کلاهبردارانه است، افراد شیاد از احساسات افرادی که در دنیای واقعی درمانده‌اند، سوء استفاده می‌کنند، در حالی‌که وقتی در زندگی خود آنها دقیق می‌شویم، سراسر مشکل و آشفتگی است. فرد عاقل باید به این موضوع توجه داشته باشد که اگر فالگیر قدرتی داشت در درجه اول مشکلات خود را برطرف می‌کرد.

استفاده از فال و پیشگویی اعتیادآور هم است، فالگیر و مشتری هر دو پس از مدتی به این روند اعتیاد پیدا می‌کنند به گونه‌ای که حتی برای فعالیت‌های روزمره خود نمی‌توانند یک تصمیم درست بگیرند.آنها برای هر کار کوچکی فال می‌گیرند و در گذر زمان قدرت تفکر خود را از دست می‌دهند. در قرآن نیز بر سعی و کوشش انسان جهت نتیجه گیری توصیه شده است، برای به ثمر رسیدن هر کاری باید سعی و تلاش کرد، اما انسان‌ها می‌خواهند در کوتاه مدت به نتیجه برسند و به دنبال پیشگو می‌روند. با اتکا به خردورزی و شناخت توانایی‌های خود می‌توان در تحقق آرزوها موثر بود.

قرب الهی و توکل بر خداوند بهترین روش مبارزه با خرافات و رسیدن به آرامش است. یک فرد با ایمان عنان زندگیش را به فال نمی‌سپارد و با نیروی خود برای دستیابی به موفقیت تلاش می‌کند. اگر افرادی در زندگی زناشویی و یا شغلی خود دچار مشکل است، باید نسبت به موضوع آگاه شود و با ریشه یابی مشکلات خود، به رفع آنان بپردازند که در این زمینه راهکارهای روانشناسی بسیار موثر است.

زوج‌های بسیاری برای رفع تنش‌های زندگی خود به فالگیرها مراجعه کرده‌اند، اما زندگی‌شان برای همیشه از هم پاشیده، بکارگیری عقل و استفاده از نظرات صاحب نظران، مشاوران و کارشناسان دینی در راستای افزایش مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی، ارتباطی و شخصیتی می توان مانع از مراجعه به این افراد شیاد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha