یک دندان‌پزشک گفت: دندان‌های شیری مسئول حفظ فضای مناسب برای دندان‌های دائمی هستند و حفاظت از دندان‌های شیری کودکان باید جدی گرفته شود.

حفاظت از دندان‌های شیری کودکان باید جدی گرفته شود

سلامت نیوز: یک دندان‌پزشک گفت: دندان‌های شیری مسئول حفظ فضای مناسب برای دندان‌های دائمی هستند و حفاظت از دندان‌های شیری کودکان باید جدی گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دندان‌ها جزو سیستم سلامتی بدن هستند و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت بدن تأثیر می‌گذارند. بر همین اساس دندان‌های شیری  هم مسئول حفظ فضای مناسب برای دندان‌های دائمی هستند و رویش صحیح آن‌ها به رشد و سلامت فک کمک می‌کند.

کودکان بین ۶ تا ۱۲ سالگی دندان‌های شیری را از دست می‌دهند و دندان‌های دائمی جای آن را می‌گیرند. اما مسئله اینجا است که برخی از خانواده‌ها فکر می‌کنند دندان‌های شیری اهمیت ندارند و اگر خراب شوند مهم نیست اما دندان‌پزشکان معتقدند اگر به دندان‌های شیری توجه نشود سبب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود و این موضوع عفونت دندان‌های کودکان را به دنبال دارد و این موضوعدر آینده می‌تواند سبب آسیب رساندن به دندان‌ها شود.

سیمین محمدزاده در گفتگو با خبرگزاری آنا گفت: باید مراقب دندان‌های شیری کودکان باشید. درحالی‌که کودک شیشه شیر، آبمیوه و پستانک آغشته به عسل در دهان دارد را نخوابانید زیرا تا وقتی کودک بیدار است بزاق دهانش کمک می‌کند که قندها تجزیه شوند، اما هنگام خواب، بزاق زیادی ترشح نمی‌شود، البته اگر کودکتان عادت دارد چیزی میک بزند تا بخوابد در شیشه شیر او کمی شیر بریزید.

این دندان‌پزشک خاطرنشان کرد: حدود ۷/۳۱ درصد کودکان ۱۲-۶ ساله دچار پوسیدگی دندان هستند و به همین دلیل خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه حفظ سلامت دندان کودکان برای خانواده‌ها بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: برای پیشگیری از پوسیدگی این دندان‌ها علاوه بر رعایت بهداشت، مسواک زدن، نخ دندان، استفاده از ماده‌ای به نام فیشور سیلانت توصیه می‌شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: اصولی‌ترین، مهم‌ترین و رایج‌ترین شیوه مراقبت از دندان‌ها مسواک زدن، حداقل ۲ بار در طول شبانه‌روز، یک‌بار صبح و یک‌بار پیش از خوابیدن است. هرچند کودکان از مسواک زدن سرباز می‌زنند، اما والدین وظیفه‌ دارند تا با نظارت دقیق و اتخاذ تدابیری مفید، این مشکل را برطرف کنند.

این دندان‌پزشک تصریح کرد: گاهی عفونت دندان برای کودکان بسیار دردناک است و ملتهب شدن لثه و دندان کودکان می‌تواند تأثیر مستقیم در دندان‌های اصلی کودکان داشته باشد. به همین دلیل باید در حفظ این دندان‌های شیری تلاش کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha