یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 26791

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی مالاریا 25 آوریل 2011 برابر با 5 اردیبهشت ماه جاری ضمن اعلام اینکه هنوزمالاریا در جهان سالانه 781 هزار نفر قربانی می گیرد که اکثر آنها کودک هستند گفت جهان عاری از مالاریا مکانی سالم تر و امن تر خواهد بود.

سلامت نیوز :دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی مالاریا 25 آوریل 2011 برابر با 5 اردیبهشت ماه جاری ضمن اعلام اینکه هنوزمالاریا در جهان سالانه 781 هزار نفر قربانی می گیرد که اکثر آنها کودک هستند گفت جهان عاری از مالاریا مکانی سالم تر و امن تر خواهد بود.

در پیام بان کی مون آمده است از سال 2008 بیش از 600 میلیون آفریقایی به دلیل توزیع 300 میلیون پشه بند با دوام ضد حشره زنده مانده اند. وی اظهار داشت در سال 2009 تعداد 75 میلیون نفر دیگر از سمپاشی در برابر حشرات در درون منزل بهره برده اند. ایشان    می افزاید با اقدامات در زمینه آزمایش ها و درمان بهینه مجموعا 750 هزار زندگی در دهه گذشته نجات یافته است.

 دبیر کل می گوید برای رسیدن به هدف به صفر رساندن مرگ ومیر به دلیل مالاریا تا سال 2015 ما باید اقدامات خود را در دوزمینه شدت بخشیم:

نخست: افزایش اقدامات نجات بخش و مقرون به صرفه که از قبل نتایج موثر به بار     آورده اند. ما باید پوششی بهداشتی برای تمامی مردم در معرض خطرتضمین نماییم.

دوم: ارائه آزمایش های به هنگام برای تمامی افرادی که ممکن است مبتلا شده باشند و درمان موثربرای آنانی که ابتلای ایشان تایید شده است.


وی تاکید کرد مالاریا عامل مرگ کودکان زیر پنج سال است بنابراین موفقیت در مبارزه علیه مالاریا متضمن سلامت مادران و کودکان در سراسر جهان به ویژه در آفریقا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha