مطالعات جدید نشان می‌دهد نشستن یا پیاده‌روی به مدت 20 دقیقه در طبیعت، سطح هورمون استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

موثرترین داروی مقابله با هورمون‌های استرس

سلامت نیوز:  مطالعات جدید نشان می‌دهد نشستن یا پیاده‌روی به مدت 20 دقیقه در طبیعت، سطح هورمون استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، مطالعات قبلی تاثیر طبیعت بر کاهش استرس را تایید کردند؛ ولی میزان ارتباط با طبیعت برای کاهش استرس و بهبود خلق و خو مشخص نبود. این مطالعه برای اولین بار است که نشان می‌دهد 20 تا 30 دقیقه قرار گرفتن و ارتباط با طبیعت برای کاهش هورمون استرس (کورتیزول) کافی است.
به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،تاثیر طبیعت بر کاهش استرس تا اندازه‌ای است که به پزشکان توصیه می‌شود اصطلاحا «قرص طبیعت» را تجویز کنند.
قرص طبیعت یک راهکار کم‌هزینه و موثر برای مهار اثرات منفی شهرنشینی و زندگی در کنار تجهیزات دیجیتالی است که هر روز افراد را به تحرک کمتری وادار می‌کند.


برای بررسی اثر قرص طبیعت، از شرکت‌کنندگان خواسته شد طی یک دوره هشت هفته‌ای، سه روز در هفته به مدت 10 دقیقه یا بیشتر در طبیعت قرار بگیرند، راه بروند یا بنشینند و مناظر طبیعی را مشاهده کنند. در طی این دوران سطح کورتیزول افراد از طریق نمونه بزاق اندازه‌گیری شد.
نتایج نشان داد 20 دقیقه طبیعت گردی تاثیر کافی بر کاهش هورمون استرس دارد و تمام افراد گزارش مثبتی مبنی بر بهبود خلق و خو و کاهش استرس ارائه کردند.


در دنیایی که ترافیک، نوسانات اقتصادی، انواع بیماری و مشکلات خانوادگی گریبانگیر ساکنین شهرهای بزرگ است، شرایط استرس زا جزء لاینفک زندگی محسوب می‌شود و اجتناب از قرار گرفتن در این شرایط غیر قابل اجتناب است؛ هنر افراد موفق، کنترل استرس و تبدیل آن به یک فرصت برای موفقیت است.
پرفسور «یان رابرتسان» استاد کالج ترینیتی دوبلین معتقد است استرس یک منبع انرژی عظیم است؛ بنابراین می‌توان آن را برداشت کرد و از آن در جهت موفقیت کمک گرفت، در غیر این صورت اهرمی برای جذب پیری، افسردگی و سرطان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha