سلامت نیوز : اجرای طرح ایمنی بیمار، تکمیل شبکه اورژانس پیش بیمارستانی، استقرار نظام جدید اعتبار بخشی بیمارستان ها و ارتقاء اورژانس های بیمارستان ها، مهم ترین برنامه های معاونت درمان وزارت بهداشت در سال جدید است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: استقرار برنامه حاکمیت بالینی، اعتباربخشی بیمارستان‌ها بر اساس استقرار نظام جدید اعتبار بخشی، تدوین راهنماهای بالینی و تعرفه بومی و استانداردهای ارائه خدمات نیز بخش دیگری از برنامه های معاونت درمان در سال 90 خواهد بود.

وی افزود: طرح ایمنی بیمار بر اساس شعار جدید سازمان جهانی بهداشت مبنی بر «مقاومت به داروهای ضد میکروبی، یک تهدید جهانی» تنظیم شده و بر اساس آن بیماران در مقابل این مقاومت ها مورد حمایت قرار می گیرند.

امامی رضوی اظهار كرد: داورهای آنتی بیوتیک هم عارضه دارند و هم موجب مقاومت دارویی بدن بیمار درمقابل میکروب‌ها می شوند و باید مصرف این داروها تحت کنترل قرار گیرد، که طبق این طرح بیماران طی یک برنامه جامع مراقبت از مصرف نادرست این داروها ایمن می شوند.

معاون وزیر بهداشت در خاتمه گفت: تمام برنامه‌های اعلام شده در سال جدید یا به طور کامل اجرا می شوند یا تکمیل شده و پیش خواهند رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha