حداقل یک فرزند از سه فرزند هر والد مبتلا به آلرژی، گرفتار نوعی از حساسیت می‌شوند.

سرما نخورده‌اید! آلرژی دارید!

سلامت نیوز: حداقل یک فرزند از سه فرزند هر والد مبتلا به آلرژی، گرفتار نوعی از حساسیت می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، محققان می‌گویند، ژن‌های شما بیشتر از هر عامل دیگری زمینه را برای درگیر شدنتان با آلرژی فراهم می‌کنند و بعید نیست که میراث والدینتان، بهار را برایتان به فصل درگیری با حساسیت بدل کند.

شما هم به بهار آلرژی دارید؟
شاید عطسه‌های مکرر، شایع‌ترین نشانه آلرژی بهاری باشد، اما بد نیست بدانید که با نشانه‌های دیگری هم می‌توانید از ابتلا به حساسیت در فصل بهار با خبر شوید. اگر این روزها...آبریزش، گرفتگی و خارش بینی کلافه‌تان کرده چشم‌تان قرمز شده و می‌خارد، به نور حساس شده‌اید، مدام اشک می‌ریزید و پلک‌هایتان متورم شده نفستان خس‌خس می‌کند و تنگی نفس دارید، مدام خسته‌اید و کلافه و عصبی به نظر می‌رسید
احتمالا به بهار حساسیت دارید.
 
چه باید کرد؟
اولین کاری که برای بهبود حالتان باید انجام دهید، انجام آزمایش خون تشخیص آلرژی است. این آزمایش به شما می‌گوید که دقیقا به چه چیزی حساسیت دارید. اگر در نتیجه آزمایشتان مشخص شود که به گرده چمن حساس هستید، می‌توانید کمتر به پارک مراجعه کنید و اگر بفهمید که به میوه بهاری خاصی حساسیت دارید، می‌توانید دور مصرفش در این فصل را خط بکشید.
قدم بعدی، عوض کردن پوشال‌های کولر آبی‌تان است تا با واردشدن ذرات و آلودگی‌های حساسیت‌زا از مسیر کولر، حالتان بدتر نشود.
شست‌وشوی بینی با اسپری‌های مخصوص، به تمیز شدن مجرای تنفسی و کاهش عطسه‌هایتان کمک می‌کند. سعی کنید در فصل بهار، هر روز دوبار بینی‌تان را بشویید.
با پزشکتان در مورد مصرف دارو مشورت کنید و در صورت تجویز، در مصرف آن سهل‌انگاری نکنید. داروهای ضدحساسیت، التهاب بافت‌های داخلی بدنتان را کمتر می‌کنند و نه تنها به بهبود حال امروزتان کمک می‌کنند، بلکه از ابتلایتان به عوارض دیگر ناشی از حساسیت هم جلوگیری می‌کنند.
 
چه بخوریم چه نخوریم؟
گفتیم که آزمایش تشخیصی‌تان می‌تواند تکلیف چیزهایی که نباید بخورید را روشن کند، اما برای کاهش نشانه‌های آلرژی، می‌‌توانید در کنار مصرف داروهای تجویز شده، از برخی خوراکی‌ها هم کمک بگیرید. خوراکی‌های حاوی ویتامین C و زینک، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده و علائم آلرژی را کاهش می‌دهند. بد نیست بدانید که مصرف سیب، سیر، موز، آواکادو، اسفناج، زنجبیل و چای سبز، در درمان تدریجی آلرژی موثر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha