یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 26801
سلامت نیوز :مدیر بیمارستان خاتم‌الانبیاء از انجام نخستین آزمایش روی نمونه‌های مغزی زنده‌ بیماران مبتلا به صرع که در مقابل درمان‌های دارویی مقاوم بودند در مرکز علوم اعصاب شفا خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند معاون پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی مرکز علوم اعصاب شفاء با اعلام این خبر اظهار کرد: برای انجام این آزمایش ابتدا کانون امواج ایجاد کننده تشنج با استفاده از مانیتورینگ‌های طولانی مدت شناسایی شده و پس از تشخیص، بافت عصبی آسیب دیده از مغز بیمار جدا می‌شود.

وی بافت زنده عصبی خارج شده از مغز این بیماران را نمونه بسیار مناسبی برای انجام تحقیقات پزشکی دانست و عنوان کرد: با این روش می‌توان امیدوار بود که بتوان به راهکارها و داروهای جدیدی برای بهبود و درمان بیماران مبتلا به صرع دست پیدا کرد.

وی با تاکید بر این که کشورهای محدودی امکان انجام این آزمایش را دارند، گفت: آمریکا، انگلیس، آلمان و کانادا تنها کشورهایی هستند که از تکنیک و ابزارهای لازم برای انجام این آزمایش برخوردارند كه خوشبختانه ما نیز به این تکنولوژی دست پیدا کرده‌ایم.

کولیوند در ادامه یادآور شد: آزمایش روی بافت زنده مغز در مرکز علوم اعصاب شفاء بیمارستان خاتم‌الانبیاء و با همكاری بیمارستان رضوی مشهد زیر نظر پرفسور علی گرجی استاد دانشگاه مونستر آلمان انجام شده است.

وی اظهار کرد که طی چند ماه آینده این مرکز قصد دارد با فراهم کردن تجهیزات و بهره‌مندی از تکنیکهای پیشرفته موجود در دنیا، روی بافت مغزی تعداد بیشتری از این بیماران تحقیقات آزمایشگاهی انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha