سلامت نیوز :در حاشیه برگزاری هفدهمین كنگره بین‌المللی انجمن قلب و عروق ایران، نوین‌ترین شیوه تصویربرداری با هدف دقیق‌ترین تشخیص بیماری‌ها و عوارض عملكردی و یا فیزیولوژیكی قلب و عروق معرفی می‌شود.

به گزارش  ایسنا، دكتر محمدمهدی پیغمبری دبیر علمی انجمن قلب و عروق ایران با اعلام این خبر گفت: روش‌های تصویربرداری قلب و عروق هرسال دچار تحولی جدی و غیرقابل تصور می‌شود.

وی با بیان اینكه امسال در كنگره انجمن قلب و عروق ایران حدود چهل میهمان خارجی از كشورهای آمریكا، كانادا، انگلیس، فرانسه، اتریش، آلمان و سوئیس حضور خواهند داشت، گفت: بیشترین مقالات ارایه‌ شده در خصوص ام.آر.آی قلب و سی‌تی‌ آنژیو با وضوح تشخیصی و درمانی است.

وی گفت: تصویربرداری قلبی یكی از مهم‌ترین شاخه‌های فوق ‌تخصصی است كه تمام دیگر رشته‌ها به آن وابستگی جدی پیدا كرده‌اند.

دكتر پیغمبری از این ابزار در تشخیص بیماری‌های ماهیچه‌ای و بیماری‌های مادرزادی همچنین گرفتگی‌های عروق كرونر به ویژه به جای آنژیوگرافی به عنوان انقلابی در تخصص قلب یاد كرد و گفت: اكوی جنینی قلب به منظور شناسایی مشكلات جنین در رحم مادر، موضوع مهم دیگری است كه در طول دوسال اخیر موجب شناسایی موارد زیادی از ناهنجاری‌های قلبی نیازمند به سقط درمانی شده است.

دبیر هفدهمین كنگره انجمن قلب و عروق ایران به یكی از ابعاد شاخص و نو در درمان مشكلات دریچه آئورت كه بدون عمل جراحی باز، تنها از طریق پوست بدون انجام می‌شود اشاره كرد و گفت: این تكنیك هم‌اینك در كشورمان با موفقیت انجام می‌شود و در همین راستا پروفسور كرییر از پایه‌گذاران این كار نوین در دنیا جهت اعلام جدیدترین دستاوردهای آن از فرانسه به ایران خواهند آمد.

وی گفت: مقالات متعددی در رشته‌های عمومی قلب، اینترونشنال كاردیولوژی، الكتروفیزیولوژی، طب پیشگیری و ناهنجاری‌های قلب اطفال و تصویربرداری قلب به دبیرخانه كنگره واصل شده و قرار است در طول چهار روز برگزاری این همایش در بخش‌های مختلف از جمله پرستاری قلب و عروق، نوتوانی، پرفیوژن و اتاق عمل نیز به صورت سخنرانی، پوستر و میزگرد پرسش و پاسخ و كارگاه آموزشی، شركت‌كنندگان فعالیت علمی داشته باشند.

گفتنی است؛ هفدهمین كنگره بین‌المللی انجمن قلب و عروق ایران 20 تا 23 اردیبهشت ‌ماه امسال در سالن خلیج‌فارس (مبنا) نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور چهار هزار نفر از متخصصان قلب و عروق و رشته‌های مختلف پرستاری و پیراپزشكی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha