دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 268026

مدیرعامل موسسه مهرگیتی گفت: طبق گزارش های رسیده، تاکنون بر اثر سیل 22 مدرسه در گلستان و 55 مدرسه در لرستان تخریب شده اند. بنابراین یکی از برنامه های راهبردی باید احیای مدارس باشد تا دانش آموزان مناطق سیل زده برای تحصیل با مشکل مواجه نشوند و از تحصیل بازنمانند.

72 مدرسه بر اثر سیل تخریب شدند

سلامت نیوز:مدیرعامل موسسه مهرگیتی گفت: طبق گزارش های رسیده، تاکنون بر اثر سیل 22 مدرسه در گلستان و 55 مدرسه در لرستان تخریب شده اند. بنابراین یکی از برنامه های راهبردی باید احیای مدارس باشد تا دانش آموزان مناطق سیل زده برای تحصیل با مشکل مواجه نشوند و از تحصیل بازنمانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، موسسه مردم نهاد مهرگیتی از اول فروردین ماه امسال گروه هایی را برای بررسی وضعیت مناطق آسیب دیده از سیل اعزام کرد. پس از آن کمک های نقدی و غیرنقدی برای کمک به سیل زدگان جمع آوری شد. این در حالی است که برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد ناشناس و غیرموجه، حساب های اعلام شده برای جمع آوری کمک به سیل زدگان از سوی دولت مسدود شد.


زهرا گیتی نژاد مدیرعامل مهرگیتی در این خصوص  گفت: در همین راستا حساب مجموعه ما نیز مسدود شد اما پس از رایزنی با مسئولان مربوطه، شماره حساب مجموعه باز شد و حتی از ما عذرخواهی کردند. دلیلش هم این بود که عده ای از افراد حقیقی و حقوقی اقدام به اعلام شماره حساب کرده بودند و این موضوع باید از سوی دولت کنترل می شد.


وی ادامه داد: در روزهای نخست سیل یکی از مشکلات سیل زدگان محبوس شدن آنها در خانه هایشان بود. سیل خانه ها را محاصره کرده و عدم تامین موادغذایی و ضروریات زندگی، افراد را تهدید می کرد.
مدیرعامل مهرگیتی افزود: برخی کمک ها به صورت غیرنقدی و به محل موسسه ارسال می شد اما ترجیح ما کمک های نقدی بود. چراکه به دلیل مسدود بودن جاده ها، می توانستیم کمک های نقدی را برای نمایندگان خود در شهرهای مختلف ارسال کنیم و آنان نیز مایحتاج مورد نیاز سیل زدگان را از نزدیک ترین شهرها خریداری کرده و به دست آنها برساندند.


گیتی نژاد تصریح کرد: روز اول حدود 15 میلیون تومان موادغذایی شامل انواع کنسرو، شیرخشک، پک های بهداشتی، برنج، روغن و چای میان مردم توزیع شد. این اقلام را همکاران نوسازی مدارس ما در شهرهای مختلف تهیه و با هماهنگی هلال احمر به دست مردم می رساندند. در بعضی از موارد نیز بعضی از اعضای هیات مدیره خودشان از تهران به مناطق سیل زده می رفتند و بر امر توزیع نظارت داشتند.


وی ادامه داد: با تجربه ای که از زلزله کرمانشاه به دست آمده بود، متوجه شده بودیم که عده ای از مردم به خاطر آبروداری و خجالت برای دریافت اقلام جلو نمی آمدند. به همین دلیل در سیل اخیر همکاران ما خانه به خانه اقلام را به سیل زدگان تحویل می دادند.
مدیرعامل موسسه مهرگیتی اضافه کرد: اولین بخش از کمک های مردمی به گلستان رفت اما روز 14 فروردین اعلام شد که گلستان از نظر مواد غذایی و بهداشتی تامین است و نیاز به دستگاه مکش آب برای پاکسازی خانه ها و خیابان ها دارد.


گیتی نژاد با اشاره به اینکه بخش دوم اقلام را به لرستان اعزام کردند، افزود: پتو، اجاق خوراک پزی، لوازم بهداشتی بانوان، پوشک بچه، قوطی کنسرو، حلوا شکری، شیرخشک و سرلاک، صابون، بیسکویت و چند کارتن دارو که یک خانم پزشک خودش آنها را خریداری کرده و به دست ما رسانده بود، به لرستان ارسال کردیم.


وی تاکید کرد: مبلغ مورد نیاز برای تهیه نان تازه را هم به همکارانمان دادیم و همان جا در منطقه پلدختر نان پخته می شد و به دست سیل زدگان می رسید.
گیتی نژاد با بیان اینکه کمک های آنها در سه دسته مواد غذایی، تامین وسایل زندگی و ساخت مدارس صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: شاید امروز نیاز مردم موادغذایی باشد اما بدون شک در آینده و تا یکی دو ماه آینده نیاز به اسکان و وسایل زندگی دارند. به همین دلیل تهیه ملزومات زندگی مثل فرش، یخچال، بخاری از اولویت های دیگر مهرگیتی است. همچنین ساخت مدارس نیز از دیگر اولویت های ما است.
وی گفت: تاکنون گزارش تخریب 55 مدرسه در لرستان و 22 مدرسه در گلستان به دست ما رسیده است. بچه ها نباید به خاطر سیل از تحصیل بازبمانند و امیدواریم روی این بخش نیز تمرکز بیشتری شود و دولت ورود کرده و مردم نیز به کمک بیایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha