سلامت نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری از آغاز برنامه این وزارتخانه برای صدور پروانه کار پرستاران خبر داد و گفت: پرستاران باید برای دریافت پروانه کار در آزمون RN قبول شوند.
به گزارش مهر، محمدعلی چراغی افزود: بر اساس این برنامه از این پس پرستاران در صورتی می توانند بعد از طی دوره کارشناسی اجازه کار بگیرند که آمادگی علمی و عملی آنها برای کار طی آزمون RN سنجیده شود و بعد از قبولی در آزمون گواهینامه یا پروانه کار برای پرستاران صادر می شود.

وی ادامه داد: پرستارانی که برای آنان پروانه کار صادر می شود برای تمدید این پروانه ملزم به گذراندن دوره های بازآموزی و آموزش ضمن خدمت می شود در غیر این صورت پروانه کار آنان تمدید نخواهد شد.

چراغی گفت: پرستارانی که این مراحل را بگذرانند به عنوان پرستاران RN شناخته می شود و اجازه کار در عرصه های مختلف را خواهند داشت.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری افزود: پرستاران RN برای کسب امتیاز لازم برای تمدید پروانه کار باید هر 6 یا 12 ماه دوره های آموزش ضمن خدمت را طی کنند. مهمترین حسن این برنامه فرآیند دائمی سنجش و پایش دانش و مهارت عملی پرستاران کشور و به روزماندن اطلاعات و دانش آنهاست که منجر به بهبود کیفی خدمت در مراکز بهداشتی و درمانی می شود.

چراغی با تأکید بر لزوم حمایت جدی وزیر بهداشت و معاون درمان وزارت بهداشت برای اجرایی شدن این برنامه افزود: اجرای برنامه پرستاری RN و صدور پروانه کار برای پرستاران جزء برنامه های عملیاتی وزارت بهداشت در سال جاری است که البته باید به تصویب شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت برسد و بودجه آن تامین شود.

وی گفت: برای اجرای این برنامه ملی به همکاری نزدیک بورد پرستاری و دانشکده های پرستاری و مامایی سراسر کشور با دفتر قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری نیاز است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری افزود: صحبتهای اولیه و مقدماتی برای صدور پروانه کار پرستاران و برگزاری آزمون RN با اداره صدور پروانه های وزارت بهداشت انجام شده و به نوعی اجرای این برنامه ملی کلید خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha