سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 268081

بررسی‌ها نشان می‌دهد مکمل‌های غذایی نه تنها موجب طول عمر نمی‌شوند بلکه مصرف مقدار قابل توجهی از آن‌ها برای سلامتی ضرر دارد.

مکمل‌های غذایی را جایگزین غذا نکنید

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد مکمل‌های غذایی نه تنها موجب طول عمر نمی‌شوند بلکه مصرف مقدار قابل توجهی از آن‌ها برای سلامتی ضرر دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی متخصصان آمریکایی به مطالعه روی اطلاعات تغذیه‌ای ۳۱ هزار زن و مرد ۲۰ سال به بالا پرداختند. آنها همچنین اطلاعات مربوط به میزان مصرف مکمل‌های غذایی را در این افراد طی ۳۰ روز جمع‌آوری کردند. حدود نیمی از این افراد مکمل غذایی و یک سوم از آنان نیز مولتی ویتامین مصرف کرده بودند.

متخصصان مشاهده کردند در مدت شش سال حدود ۳۶۱۳ مورد فوتی گزارش شد که ۹۴۵ مورد بر اثر بیماری قلبی عروقی و ۸۰۵ مورد دیگر بر اثر سرطان بوده‌ است. این متخصصان با در نظر گرفتن دیگر فاکتورهای رفتاری و سلامت دریافتند مکمل‌های غذایی تاثیر روی مرگ و میر نداشته است.

این بررسی در عین حال نشان داد که مصرف کافی ویتامین‌های A و K، منیزیم، روی و مس با کاهش خطر مرگ ناشی از تمامی موارد مرگ و میر مرتبط است اما این در شرایطی است که ویتامین دریافتی از طریق مواد غذایی باشد. علاوه بر این معلوم شد مصرف ۱۰۰۰ میلی‌گرم یا بیشتر از کلسیم در طول روز با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از سرطان مرتبط است.

به گزارش نیویورک تایمز، محققان آمریکایی با توجه به نتایج این مطالعات تاکید کرده‌اند که مکمل‌های غذایی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای رژیم غذایی سالم باشند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha