گویا گفت: انجام واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر پنج سال در تمام اردوگاه‌های اسکان موقت مردم سیل زده انجام شده است.

تزریق واکسن  فلج اطفال برای کودکان زیر ۵ سال در مناطق سیل‌زده

سلامت نیوز:گویا گفت: انجام واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر پنج سال در تمام اردوگاه‌های اسکان موقت مردم سیل زده انجام شده است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: طغیانی از بیماری‌های واگیر در هیچ نقطه‌ای از مناطق سیل زده رخ نداده است.

وی ادامه داد: سلامت آب آشامیدنی در مناطق سیل زده به طور مستمر مورد پایش قرار گرفته و عملیات کلرزنی نیز انجام شده است.

گویا گفت:‌ انجام واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر پنج سال در تمام اردوگاه‌های اسکان موقت مردم سیل زده انجام شده و اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه برای مقابله با آسیب‌های ناشی از گزیدگی توسط جانورانی، چون مار و عقرب در مناطق سیل زده صورت گرفته است.
تامین سرم ضد مار و عقرب گزیدگی در مناطق سیل زده

وی ادامه داد: همچنین سرم ضد مار و عقرب گزیدگی به میزان کافی تامین شده و در دسترس تیم بهداشتی و درمانی مستقر در مناطق سیل زده قرار گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: اقدامات لازم جهت کنترل و از بین بردن حشرات و جوندگان مانند استفاده از حشره کش‌ها و جانوران موذی، طراحی و دستورالعمل‌های لازم نیز تهیه شده است که در زمان مناسب عملیاتی خواهد شد.

                                          
                                                          
                                             
                                     
                                             
                                         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha