سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 268124

فتاح با اشاره به اینکه روز گذشته مبلغ یک میلیون تومان به حساب افراد تحت پوشش واریز شده است، افزود: از صندوف نیز تا سقف 5 میلیون به آنها وام داده خواهد شد.

55 روستای شهرستان پلدختر بیبرق هستند

سلامت نیوز:فتاح با اشاره به اینکه روز گذشته مبلغ یک میلیون تومان به حساب افراد تحت پوشش واریز شده است، افزود: از صندوف نیز تا سقف 5 میلیون به آنها وام داده خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،شرایط هنوز در استان لرستان عادی نشده تخزیب راهها، اماکن مسکونی و مدارس و قطعی آب و برق، کمبود امکانات بهداشتی و دارویی و غذایی در برخی شهرها و روستاهای لرستان مردم این منطقه را با مشکلاتی مواجه کرده است که دولت ، مردم و نهادهایی چون هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی، گروههای درمانی، نهادهای آموزشی و غیره با تمام تلاش و توان خود در پی برطرف کردن آن می باشند. امید است به زودی مردم به زندگی عادی خود برگردند در ادامه اخبار مرتبط با سیلاب لرستان را می خوانیم.

مدیر  توزیع ربرق شهرستان پلدختر گفت: ۵۵ روستای شهرستان بیبرق هستند.

محمد طاها متشپور ، اظهار کرد: در جریان سیل اخیر برق ۱۱۳ روستای شهرستان قطع شد و در حال حاضر ۵۵ روستای شهرستان بیبرق هستند.

وی تصریح کرد: تمام سعی ما بر این است که طی چند روز آینده کلیه روستاهای بیبرق شهرستان برقدار شوند.

مدیر توزیع برق شهرستان پلدختر خاطرنشان کرد: مشکل اصلی تاخیر در وصل برق عدم راه دسترسی و عبور از مسیر رودخانه کار را سخت کرده است.

متشپور اضافه کرد: اگر مشکل فعلی نبود تاکنون تمام روستاها برقدار شده بودند.

رئیس کمیته امداد کشور:

20 هزار خانواده تحت پوشش در لرستان آسیب دیدهاند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: 20 هزار خانواده تحت پوشش در لرستان آسیب دیدهاند.

به گزارش ایسنا، فتاح در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سیل خسارت زیادی در پی داشته است.

وی تصریح کرد: عدهای خانه و کسب خود را از دست دادهاند و همه برای جبران خسارت آنها در حال تلاش هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: اصل مطلب از این بعد است خانهها باید ساخته شود و کسب مردم باید برگردد.

فتاح اضافه کرد: در حوزه کمیته امداد ۲۰هزارخانواده در جریان سیل آسیب دیده که در معمولان ۵۰۰ خانواده خانههای آنها تخریب یا آسیب دیده است.

وی بیان کرد: جای هیج دغدغهای نیست چون لوازم خانه در راه است و در صورت قابل سکونت بودن خانه به آنها تحویل داده میشود.

رئیس کمیته امداد کشور ادامه داد: کلیه خانههای که آسیب دیده یا تخریب شدهاند ساخته خواهند شد و مردم اصلا دغدغه ساخت و تعمیر و لوازم خانه را نداشته باشند.

فتاح با اشاره به اینکه روز گذشته مبلغ یک میلیون تومان به حساب افراد تحت پوشش واریز شده است، افزود: از صندوف نیز تا سقف 5 میلیون به آنها وام داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: دامنه کار در استان گسترده شده و یک سهم باز شده است حتی ممکن است افرادی نیاز داشته باشند که به طور موقت تحت پوشش قرار گیرند به آنها نیز وام داده میشود.

رئیس کمیته امداد کشور اظهار کرد: برای کسانیکه کسب آنها با ما بوده کلیه وامهایشان استمهال شده و تا یک سال به آنها فرصت داده شده است.

فتاح تصریح کرد: به آنها 20 تا 50 میلیون تومان وام بدون نوبت داده خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha