یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 26814
سلامت نیوز : هفته جهانی واکسیناسیون با شعار مشارکت در واکسیناسیون مسئولیتی همگانی برای اولین بار در کشور در استان سیستان و بلوچستان گرامی داشته می شود .

دکتر سید مهدی طباطبائی معاون بهداشتی این دانشگاه گفت : هفته جهانی واکسیناسیون از 4 تا 10 اردیبهشت ماه در سیستان و بلوچستان  گرامی داشته می شود.

وی افزود : یکی از اهداف گرامیداشت این هفته ، تلاش در جهت ایمن سازی جمعیت ساکن در مناطق صعب العبور و مناطق سیاری استان است که دسترسی به آنان مشکل است .

وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در اجرای طرح های واکسیناسیون گفت : 95 درصد جمعیت استان سیستان وبلوچستان تحت پوشش کامل طرح های واکسیناسیون قرار دارند .

وی ادامه داد: این هفته فرصتی مناسب است تا تمامی افراد به خصوص گروهائی مانند کودکان زیر 10 سال و خانم های 49 تا 10 سال به وضعیت واکسیناسیون خود بیشتر توجه و برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه كنند .

وی تصریح کرد : افرادی که کارت واکسن ندارند با مراجعه به نزدیک ترین واحد بهداشتی درمانی از تکمیل روند ایمن سازی خود اطمینان حاصل کنند .

وی انجام واکسیناسیون در پایگاه های ثابت و سیار , اطلاع رسانی در زمینه نقش ایمن سازی در پیشگیری از بیماری ها ، برگزاری جشن بادبادک ها ، آموزش به والدین ، اجرای طرح های آموزشی به پرسنل بهداشتی در زمینه نحوه تزریق واکسن ، را از جمله مهمترین ویژه  برنامه های این هفته عنوان کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha