نایب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: هنوز صحت خبر رهاكردن 2 بیمار را از یك بیمارستان در كنار اتوبان كه در برخی سایت‌ها منتشر شده، نمی‌توانیم تأیید كنیم؛ اما از مسئولان وزارت بهداشت این مسئله را پیگیری می‌كنیم.


 نایب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: هنوز صحت خبر رهاكردن 2 بیمار را از یك بیمارستان در كنار اتوبان كه در برخی سایت‌ها منتشر شده، نمی‌توانیم تأیید كنیم؛ اما از مسئولان وزارت بهداشت این مسئله را پیگیری می‌كنیم.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با  فارس، افزود: درباره خبر رها كردن 2 بیمار از یك بیمارستان در تهران در كنار خیابان كه به علت نداشتن پول عنوان شده، هنوز اطلاع موثقی از سوی مسئولان وزارت بهداشت به كمیسیون بهداشت مجلس ارائه نشده است اما بعید به نظر می‌رسد چنین خبری صحت داشته باشد.

وی گفت: اگر چنین اتفاقی افتاده باشد پیگیری آن و تأیید صحت آن كار مشكلی نیست زیرا یا توسط آمبولانس بیمارستان یا اورژانس 115 یا یك خودروی شخصی یا عمومی دیگر از بیمارستان منتقل شده‌اند و در هر صورت قابل پیگیری است و گر چه بعید می‌دانم چنین خبری صحت داشته باشد اما كمیسیون بهداشت مجلس این موضوع را از مسئولان وزارت بهداشت پیگیری می‌كند.

وی ادامه داد: اكثر مردم حداقل یكی از دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی یا دیگر انواع بیمه را دارند البته شاید حدود 4 میلیون نفرحاشیه نشین هنوز هیچ دفترچه بیمه‌ای نداشته باشند كه برای آنها نیز خدمات اورژانس در بیمارستان‌های دولتی حتماً ارائه می‌شود بنابراین خیلی بعید است كه بیماری به علت نداشتن پول از بیمارستان بیرون انداخته شود.

محسنی بندپی گفت: البته گاهی ممكن است یك بیمار به علت نبود تخت خالی به‌خصوص تخت‌های مراقبت‌های ویژه در یك بیمارستان پذیرش نشود اما اینكه یك بیمار به علت نداشتن پول از بیمارستان بیرون انداخته شود و كنار اتوبان رها شود با توجه به اطلاعات ما بعید است. با این حال مجلس این موضوع را از منابع موثق پیگیری می‌كند.

پیش از این در خبر منتشر شده از نام بیمارستان امام خمینی به‌عنوان بیمارستانی كه چنین اتفاقی در آن افتاده نامبرده شده بود اما بعداً نام این بیمارستان از خبر حذف شد و البته در این مورد مهدی فتحی، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) به خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت:‌پیگیری كردیم این مورد از بیمارستان امام خمینی(ره) نبوده است.

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان داد كه این بیماران، كارتن خواب‌هایی بوده‌اند كه به علت نداشتن پول و دفترچه بیمه حدود یك هفته پیش از بیمارستان اول رها شده‌اند اما بعداً به بیمارستان فیروزآبادی واقع در شهرری منتقل شدند و یكی از آنان بعد از یك روز و دیگری بعد از 4 روز خدمات درمانی را در این بیمارستان دریافت كرده و مرخص شده‌اند.
مسئولان وزارت بهداشت هنوز درباره صحت و سقم این ماجرا اظهار نظری نكرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha