سلامت نیوز : معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشكی گفت: آیین‌نامه نظارت بر تبلیغات حرف پزشكی با همكاری وزارت ارشاد در حال تهیه است و نظارت جدی این سازمان بر تبلیغات صاحبان حرف پزشكی از برنامه‌های امسال نظام پزشكی است.

به گزارش فارس، علیرضا زالی با اشاره به برنامه‌های معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشكی در حوزه نظارت بر تبلیغات پزشكی گفت: حجم تبلیغات حوزه سلامت بسیار گسترده و قابل توجه است به طوری كه بیش از 50 هزار آگهی در روز در این حوزه به اشكال و طرق مختلف توزیع و منتشر می‌شود. از همین رو سازمان نظام پزشكی با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس وظایف و اختیارات خود در این حوزه به ویژه بر تبلیغات صاحبان حرف پزشكی در سال 1390 نظارت جدی خواهد داشت.

وی افزود: آیین نامه نظارت بر تبلیغات حرف پزشكی كه با همكاری وزارت ارشاد در دست تهیه است، در مرحله دوم ویرایش قرار دارد و پس از نظرخواهی درباره آن از شوراهای هماهنگی نظام پزشكی سراسر كشور، جهت بررسی و تصویب به شورای عالی نظام پزشكی ارائه خواهد شد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشكی، اعلام كرد: با هماهنگی و تعامل وزارت بهداشت در سال 1390، برنامه ساماندهی تابلوهای صاحبان حرف پزشكی و برخورد با تخلفات این حوزه در دستور كار سازمان نظام پزشكی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تعامل سازنده این سازمان با كمیته‌های تخصصی شورای عالی بیمه در تعیین تعرفه های خدمات درمانی سال 1390، اظهار كرد: اثرگذاری كارشناسی سازمان نظام پزشكی علاوه بر حوزه تعرفه گذاری، در تشكیل و تعیین تركیب شورای عالی بیمه سلامت، مباحث و تصمیم گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی به عنوان استراتژی‌های فراسازمانی در سال 90 با جدیت و فعالیت بیشتری دنبال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha