سلامت نیوز : رئیس جامعه معلولان ایران با اعلام اینکه نرخ بیکاری معلولان 4 برابر افراد غیر معلول است گفت: طی هفت سال گذشته فقط هزار معلول بر اساس قانون 3 درصد در دستگاهها استخدام شده اند.
علی همت محمود نژاد در گفتگو با مهر درمورد اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان افزود: برای اجرایی شدن تمامی مفاد مندرج در این قانون به بیش از یکهزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم این درحالی است که مجموع بودجه سازمان بهزیستی با بیش از 50 مسئولیت کمتر از این مقدار است.

وی با اشاره به اینکه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در 16 اردیبهشت سال 83 به تصویب رسیده گفت: پس از گذشت هفت سال از اجرای این قانون به گفته مسئولان سازمان بهزیستی 30 درصد آن اجرایی شده است در حالیکه میزان اجرا به حدی پایین بوده که نمی توان درصدی برای آن عنوان کرد.

رئیس جامعه معلولان کشور از مسئولان کشور خواست تا با بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان نسبت به اجرایی شدن آن و احقاق حقوق پایمال شدن معلولان اقدام کنند.

به گفته محمود نژاد، براساس قانون جامع معلولان، 3 درصد از استخدامیهای دستگاهها و نهادهای دولتی باید به معلولان اختصاص پیدا کند این درحالی است که طی هفت سال فقط هزار معلول مشغول به کار شده اند که این تعداد به هیچ وجه عادلانه و انصاف نیست.

وی به وعده های مسئولان و عدم استخدام معلولان اشاره کرد و گفت: متاسفانه با گذشت چهار سال از وعده وزیر رفاه در حضور رئیس جمهور مبنی بر استخدام دو هزار نابینا، نشانه هایی دیده نمی شود و همچنین سهمیه یک هزار و 200 نفری معلولان در وزارت آموزش و پرورش با بی میلی مسئولان برای پیگیری در هاله ای از ابهام قرار دارد و یا به گونه ای دیگر تقریبا غیر ممکن است.

رئیس جامه معلولان کشور افزود: این درحالی است که معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در ضیافت ماه رمضان معلولان در حضور بنده و اعضای هیئت مدیره جامعه معلولان قول داده بود که مشکل استخدام این افراد در آموزش و پرورش مرتفع شود.

به گفته محمود نژاد، مسئولان در برابر مردم مسئول هستند و نباید با گفتن وعده هایی معلولان را بیهوده دلخوش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha