سلامت نیوز : افرادی كه به دخانیات اعتیاد دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان كلیه پیشرفته هستند.

به گزارش فارس ، بررسی بر روی 845 بیمار مبتلا به سرطان كلیه كه تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند، نشان داد كه افراد مصرف‌كننده دخانیات 60 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اشكال پیشرفته سرطان كلیه هستند.

با توجه به این یافته‌ها، 28.7 درصد افراد معتاد و 29.3 درصد از افراد دارای سابقه مصرف دخانیات، در حال حاضر از شكل پیشرفته این بیماری كه شامل گره‌های لنفاوی یا نقاط دیگر بدن است، رنج می‌برند.

به گزارش شبكه خبری «پرس تی وی»، بر اساس گفته‌های محققان در مجله غده‌شناسی آمریكا، تنها 20.2 درصد از بیمارانی كه هرگز از دخانیات استفاده نكرده‌اند، به سرطان كلیه پیشرفته مبتلا شده‌اند.

اهمیت این یافته‌ها به این دلیل است كه فقط 8 درصد از بیماران مبتلا به شدیدترین نوع سرطان كلیه به مدت حداكثر 5 سال زنده می‌مانند اما 70 درصد از افراد مبتلا به مراحل اولیه سرطان كلیه به مدت حداقل 5 سال به زندگی خود ادامه خواهند داد.

از نظر محققان، تفاوت ذكر شده بین تعداد افراد معتاد سابق و فعلی كه به سرطان كلیه پیشرفته دچار می‌شوند، نشان می‌دهد كه ترك اعتیاد ممكن است خطر ابتلا به این نوع سرطان را كاهش دهد.

نتیجه‌گیری كلی دانشمندان این بود كه معتادان به هر میزان به مصرف بیشتر دخانیات بپردازند، احتمال ابتلا به بیماری بالاتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha