سلامت نیوز : شایعترین دلیل ابتلا به نارسایی کلیوی،ابتلا به بیماری دیابت بوده و بیشتر مبتلایان به دیابت بعد از ابتلا به نارسایی کلیوی،متوجه بیماری دیابتشان می شوند.
دکتر فرزاد حدائق،محقق و عضو انجمن دیابت گابریک،در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین دغدغه و نگرانی مبتلایان به دیابت،بعد از ابتلا به این بیماری،بروز مشکلات کلیوی برای آنها است.

وی ادامه داد:با وجودی که بیماری دیابت شایعترین دلیل ابتلا به نارسایی کلیوی است،ولی بیشتر این بیماران بعد از پیدایش نشانه های نارسایی کلیوی،متوجه ابتلا به بیماری دیابت در خود می شوند.

حدائق خاطرنشان کرد:افراد مبتلا به دیابت بعد از اطلاع یافتن از بیماری دیابت در خود،باید بلافاصله اقدامات لازم برای پیشگیری و تشخیص زودرس مشکلات کلیوی را شروع کنند.

وی تصریح کرد:انجام آزمایش های دوره ای قند خون،کنترل قندخون روزانه با دستگاه تست قند خون،انجام آزمون های دوره ای هموگلوبین و حفظ آن در سطح 7 درصد،تغذیه مناسب با محدودیت مصرف نمک،قطع کامل مصرف سیگار و مصرف منظم داروهای دیابت،از جمله اقداماتی است که مبتلایان به دیابت برای پیشگیری از ابتلا به نارسایی کلیوی باید انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha