سلامت نیوز :  مطالعه و آزمایش مصرف روغن كانولا بر روی حیوانات نشان می‌دهد كه اندازه تومورهای روده بزرگ با مصرف این روغن كاهش می‌یابد.

به گزارش فارس  به نقل از دیلی ساینس،‌ محققان با تحقیق بر روی روغن كانولا و تاثیرات آن دریافتند، مصرف این روغن از بدن در برابر تومورهای روده بزرگ محافظت می‌كند.

دانشمندان دانشگاه ایالت داكوتا با آزمایش این روغن می‌گویند كه استفاده از این روغن در پخت‌وپز موجب جلوگیری از گسترش و رشد تومورهای روده بزرگ می‌شود.

پروفسور «Dwiredi » رئیس بخش SDSU علوم دارویی و همكارانش مقاله‌ای با عنوان «رژیم غذایی كانولا و تاثیرات آن بر سرطان روده بزرگ» در مجله « تغذیه وسرطان» منتشر كردند.

این نخستین بار است كه كسی به بررسی مصرف روغن كانولا در جلوگیری از سرطان روده بزرگ در میان حیوانات پرداخته است.

مطالعات نشان می‌دهد كه در این آزمایش تومورهای 58 درصد موش‌ها مهار و كنترل شده است و در 90درصد آنها اندازه تومور رشد پیدا نكرده است.

سرطان روده بزرگ عامل مرگ ومیر بسیاری از آمریكایی‌ها نسبت به سایر سرطان‌ها است؛ سال 2010 انجمن سرطان آماری ارائه كرد كه در آن 102هزار و 900 نفر در آمریكا به سرطان روده مبتلا هستند و 39هزار و 670 نفر دیگر نیز به سرطان انتهای روده بزرگ مبتلا هستند و از این میان 51هزار و 370 نفر مرده‌اند.

تحقیقات پیرامون سرطان روده بر اساس مطالعات اولیه بر روی روغن كانولا توسط Dwiredi و همكارانش انجام شد كه نشان می‌دهد، اسید چرب امگا 3 اثری شیمیایی ایجاد می‌كند كه باعث مهار آنزیمی به نام «سیكلواكسیژناز» و كاهش سنتز اسید آرلچیدونیك در بدن می‌شود كه هر دو از عوامل ایجاد التهاب هستند.

در سرطان روده بزرگ یا سرطان كولون سلو‌ل‌های سرطانی در داخل بافت روده شروع به تكثیر می‌كنند. این بیماری درهر سنی بروز می‌یابد اما میزان بروز در سن بالای 50 سال بیشتر است. از علائم این بیماری، عفونت‌ها، بواسیر، اسهال، یبوست، استفراغ، ضعف و یرقان و زردی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha