كودكان 6 ساله‌ای كه بیش از حد به تماشای تلویزیون می‌پردازند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و دیابت در مراحل بعدی زندگی هستند.

سلامت نیوز :  كودكان 6 ساله‌ای كه بیش از حد به تماشای تلویزیون می‌پردازند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و دیابت در مراحل بعدی زندگی هستند.

به گزارش فارس ، محققان دانشگاه سیدنی دریافتند كه كودكان 6 یا 7 ساله كه بیشتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می‌كنند، نسبت به كسانی كه به طور منظم در فعالیت‌های فضای باز شركت كنند، در پشت چشم خود مویرگ‌های باریكتری دارند.

پزشكان، تنگی مویرگ‌های شبكیه و مویرگ‌های ریز پشت چشم را به عنوان نشانه‌ای از آنچه در نقاط دیگر بدن اتفاق می‌افتد، در نظر می‌گیرند كه این علائم ممكن است نشان‌دهنده بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت در فرد باشند.

به گزارش پرس تی وی، این مطالعه نشان داد كه كودكان به طور متوسط حدود 2ساعت را در طول روز جلوی تلویزیون یا كامپیوتر صرف می‌كنند اما از سوی دیگر تنها 36 دقیقه را به فعالیت بدنی اختصاص می‌دهند.

با توجه به نتایج منتشرشده در مجله انجمن قلب و عروق آمریكا، هر یك ساعت تماشای بیشتر تلویزیون به طور متوسط 1.53 هزارم میلی‌متر از قطر سرخرگ‌های شبكیه را كاهش می‌دهد و با افزایش 10 میلی‌متر جیوه‌ای فشار خون سیستولیك همراه است.

این در حالی است كه كودكان دارای بالاترین سطح فعالیت بدنی به میزان بیش از یك ساعت در روز، به طور قابل توجهی عروق شبكیه چشم بازتری دارند.

دكتر «بامینی گوپیناث» نویسنده اصلی این مقاله گفت: ما دریافتیم كه كودكان دارای سطح بالای فعالیت بدنی از لحاظ عروقی در مقایسه با افراد با میزان فعالیت جسمی كم، سالمترند.

وی افزود: تغییرات عروقی بدن نشان‌دهنده تغییراتی در سایر نقاط بدن است كه تغییرات انجام‌گرفته در بدن كودكان بسیار هشداردهنده است.

این محقق در انتها توصیه كرد كه والدین، فرزندان خود را به فعالیت و تحرك بیشتر وادار كنند و مدارس دو ساعت در هفته را به فعالیت‌های بدنی اجباری كودكان اختصاص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha