سلامت نیوز :  رییس سازمان غذا و داروی كشور اعلام كرد: 70 هزار فرآورده غذایی در كشور با مجوز رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تولید می شوند كه این امر نشانه خودكفایی است.
 
ابراهیم شیبانی در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 11هزار واحد تولیدی در كشور ، 70 هزار فرآورده غذایی را بر اساس اصول و استاندارد بهداشت جهانی تهیه و به بازار عرضه می كنند.
وی با بیان اینكه نصب برچسب اصالت روی فرآورده های غذایی، نشانه سالم بودن و تایید وزارت بهداشت است، اظهار داشت: هم اكنون روی 10 هزار فرآورده غذایی برچسب اصالت نصب شده است و تا پایان امسال، سعی داریم در این زمینه سرعت بیشتری داشته باشیم .
معاون غذا و داروی وزیر بهداشت درباره اجرای برنامه كنترل كیفیت محصولات غذایی در كشور گفت: بر اساس این برنامه، بازرسان این معاونت، محصولات غذایی موجود در بازار را نمونه برداری و تمامی موازین بهداشتی مراحل تهیه آن را كنترل می كنند.
شیبانی این برنامه را موفقیت آمیز دانست و افزود: سالم بودن محصولات غذایی، سلامتی مردم را تضمین می كند و نقش اساسی در كیفیت زندگی آنان دارد.
وی تصریح كرد: به همین دلیل برای تشویق تولید كنندگان محصولات غذایی، اهدای نشان ایمنی و سلامت از چند سال گذشته در برنامه های مهم معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت گنجانده شده است و تاكنون بیش از 37 محصول از مواد غذایی كشور موفق به اخذ نشان ایمنی و سلامت شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha