رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: در سنین 2 تا 5 سال تومور رتینوپلاستوم با علائمی نظیر برق‌زدن چشم همراه است؛ زمانی كه چشم كودك با این تومور درگیر شود، مركز دید، گرفته می‌شود و پس از آن انحراف و بزرگی چشم به وجود می‌آید.

سلامت نیوز : رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: در سنین 2 تا 5 سال تومور رتینوپلاستوم با علائمی نظیر برق‌زدن چشم همراه است؛ زمانی كه چشم كودك با این تومور درگیر شود، مركز دید، گرفته می‌شود و پس از آن انحراف و بزرگی چشم به وجود می‌آید.

هرمز شمس در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه چشم مثل هر ارگان دیگر بدن دچار تومور می‌شود، اظهار داشت: "تینوپلاستوم یكی از تومورهای چشمی شایع در كودكان به شمار می‌رود و از هر 25 هزار تولد، یك كودك به این تومور مبتلا می‌شود.

وی گفت: تومور رتینوپلاستوم از سلول‌های حساس شبكیه چشم نشأت می‌گیرد؛ در 33 تا 40 درصد از موارد، این تومور 2 طرفه است ضمن اینكه والدینی كه به این بیماری‌ مبتلا هستند، 50 درصد امكان دارد كه فرزندشان نیز به این بیماری مبتلا شود.

*رتینوپلاستوم در 3،5 سالگی قابل تشخیص است

رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران، تومور رتینوپلاستوم بدخیم و بسیار خطرناك دانست و افزود: در یك سالگی تومور یك طرفه و در 2 سالگی 2 طرفه است؛ در صورتی كه این تومور به موقع تشخیص و درمان شود، كودك زنده خواهد ماند ضمن اینكه این تومور در 3،5 سالگی قابل تشخیص است.

شمس درباره نحوه تشخیص تومور رتینوپلاستوم در كودكان بیان داشت: در سنین 2 تا 5 سال این تومور با علائمی نظیر برق‌زدن چشم همراه است، زمانی كه چشم كودك با تومور رتینوپلاستوم درگیر شود، مركز دید، گرفته خواهد شد و پس از آن انحراف و بزرگی چشم را به وجود خواهد آورد؛ این وضعیت برای كودك بسیار دردناك است و در آن، چشم حالت آب‌سیاه و قرمزی پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha