سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از اختراع یك پلیمر برای مهار نفوذ داروها و مواد سمی به صورت باند شیمیایی به داخل پوست توسط 2 محقق ایرانی خبر داد.

محمدرضا رزاقی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: 2 نفر از محققان و از اعضای هیئت علمی دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی موفق به ثبت اختراع یك پلیمر زیست تخریب پذیر با جایگاه‌های فعال برای مهار نفوذ داروها و مواد سمی به صورت باند شیمیایی به داخل پوست شدند.

وی افزود: این اختراع توسط محمد عرفان و حمیدرضا مقیمی صورت پذیرفته است كه در آمریكا (US Patent office) نیز به ثبت رسیده است.

رزاقی با اشاره به اینكه این اختراع برای مقابله با عوارض داروهای سرطان، مواد شیمیایی، سموم آفت كش، و افرادی كه با عوامل جنگی در تماس هستند به كار گرفته می‌شود، خاطرنشان كرد: این پلیمر كاملاً نامرئی بوده است و توسط FDA نیز تایید شده است.

به گزارش فارس، پلیمر مهار نفوذ داروها و مواد سمی به داخل پوست در حال حاضر برای ساخت ایمپلنت‌های پزشكی و دارویی از آن استفاده می‌شود و كاربرد اصلی اختراع فوق محافظت افراد در مقابل عوامل شیمیایی خطرناك مانند داروهای ضد سرطان و عوامل شیمیایی جنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha