سلامت نیوز : رئیس انجمن دندانپزشكی ایران گفت: متأسفانه افراد بسیاری به دلیل استرس از درمان‌های دندانپزشكی ترس و واهمه دارند.

غلامرضا غزنوی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: خیلی‌ها از درمان‌های دندانپزشكی ترس و واهمه دارند در حالی كه اگر خوب هدایت شوند و آگاهی و دانش خوب در فرهنگ جامعه توسط انواع مجلات و رسانه‌ها ارائه شود افراد متوجه می‌شوند دندانپزشكی نوین امروز مانند دندانپزشكی گذشته نیست كه همراه با ترس، درد و مشكلات دیگر باشد.

وی تصریح كرد: شیوه درمان‌های دندانپزشكی طبیعتاً یكسری نگرانی و اضطراب برای بیماران دارد روی این اصل آماده كردن بیماران و نحوه درمان كه از طرف یك دندانپزشك با دانش روز و تجارب ارزنده كه دارد می‌تواند در كاهش این استرس و نتیجه بخش بودن درمان‌های كه انجام می‌شود بسیار مؤثر خواهد بود.

غزنوی گفت: استرس در دندانپزشكی عنوان پنجاه و یكمین كنگره انجمن دندانپزشكی ایران در اردیبهشت 90 است زیرا استرس هم دندانپزشك و هم بیمار و مجموع درمان‌هایی دندانپزشكی را در برگیرد بنابراین هر چه استرس كمتر شود طبیعتاً نتیجه درمان‌ها موفقیت‌آمیز خواهد بود كه این امر هم برای دندانپزشك و هم بیمار صدق می‌كند.

رئیس انجمن دندانپزشكی ایران بیان كرد: دندانپزشكان ما با بكار گرفتن شیوه‌های نوین می‌توانند در كاهش مشكلاتی از جمله استرس نقش عمده‌ای ایفا كنند.

وی افزود: انجمن دندانپزشكی ایران با دعوت از متخصصان تراز اول جهان در رشته دندانپزشكی در سال جاری در تلاش است تا آخرین پدیده‌های دندانپزشكی را مورد بحث و بررسی قرار دهد تا دندانپزشكان كشورمان از تاریخ 20 تا 24 اردیبهشت كه این كنگره در برج میلاد برگزار می‌شود از این همایش استفاده‌های بهینه را ببرند.

غزنوی خاطرنشان كرد: در كنگره‌های داخل و خارجی دندانپزشكی، دندانپزشكان كشورمان حضوری فعال دارند و به طور قاطع می‌توانم بیان كنم كه دندانپزشكی ایران جایگاه ویژه‌ای در سطح بین‌المللی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha