شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 268372

نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بیماری هایی مانند افسردگی، حملات قلبی و برخی از سرطان ها را تشدید می کند. از آنجا که افراد سیگاری بیشتر قهوه و چای می نوشنداما توجه داشته باشید که این احتمال حتی برای افراد غیر سیگاری هم صادق است.

ارتباط بین قهوه و سرطان ریه چیست؟

سلامت نیوز: نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بیماری هایی مانند افسردگی، حملات قلبی و برخی از سرطان ها را تشدید می کند. از آنجا که افراد سیگاری بیشتر قهوه و چای می نوشنداما توجه داشته باشید که این احتمال حتی برای افراد غیر سیگاری هم صادق است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد غیر سیگاری که دو یا چند فنجان قهوه در روز می نوشند، ۴۱ درصد بیشتر از کسانی است که قهوه نمی نوشند. به طور مشابه، خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد غیر سیگاری که دو یا چند فنجان چای در روز می نوشند، ۳۷ درصد بیشتر از کسانی است که چای نمی نوشند.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته  محققان معتقدند که دلیل بروز این بیماری کافئین نیست بلکه ممکن است چیزی در فرآیند فست فود کردن قهوه باشد که باعث ایجاد ارتباط بین قهوه  وخطر سرطان ریه می شود.

نکته ی جالب و قابل توجه در این تحقیق بالا بودن خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد غیر سیگاری است. البته برای رسیدن به نتایج کامل ترمی بایست تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، اما باید گفت که شاید در فرآیند تولید [قهوه] چیزی وجود دارد که باعث پیوند آن با سرطان ریه می شود.

یافته های دیگر تحقیقات امیدوار کننده هستند و نشان می دهند که نوشیدن قهوه با افزایش خطر ابتلا به سرفه گلیوما یا سرطان کولورکتال در مردان و زنان همراه نیست و نوشیدن قهوه  ارتباطی با سرطان مثانه یا کارسینوم سلولی کلیه در مردان سیگاری ندارد.علاوه بر این به نظر میرسد که مصرف قهوه باعث بروز سرطان سینه در زنان یائسه نمی شود و نوشیدن چای نیز سبب بروز گلیوما در زنان نمی شود. در آخر نوشیدن قهوه در هر دو مردان و زنان با بروز سرطان کولورکتال ارتباطی ندارد.

منبع: www.LiveScience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha