سلامت نیوز : نمایندگان مجلس با اشاره به سختی كار در سازمان پزشكی قانونی ضرایبی فوق‌العاده خاصی را برای افزایش حقوق كارمندان این سازمان از ابتدای سال 1390 تعیین كردند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز(یكشنبه) كلیات و جزئیات طرح فوق‌العاده خاص پرسنل سازمان پزیشكی قانونی را بررسی و تصویب نهای كردند.

كلیات این طرح با 155 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر و جزئیات آن با 145 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر به تصویب رسید.

بر اساس مصوبه مجلس نظر به سختی كار در سازمان پزشكی قانونی ضرایبی به عنوان فوق‌العاده خاص از ابتدای سال 1390 در حقوق و مزایای كارمندان اعمال می‌شود.

مجلس در خصوص ضرایب فوق‌العاده خاص مقرر كرد كه امتیاز شغل شاغل برای دكترای تخصصی و PHD با ضریب 4، دكترای حرفه‌ای با ضریب 3.5، كارشناس ارشد و كارشناس بخش فنی با ضریب 3، كاردان و تكنسین بخش فنی با ضریب 2.5، پرسنل اداری شاغل در بخش فنی با ضریب 2 و سایر كاركنان با ضریب 1 درنظر گرفته می‌شود.

خانه ملتی‌ها همچنین مصوب كردند كه اعتبار این طرح از محل درآمدهای اختصاصی سازمان بر اسا ماده 3 قانون تشكیل سازمان پزشكی قانونی كشور مصوب 1372 تأمین می‌شود.

بر اساس مصوبه مجلس، بخش فنی شامل معاینه بالینی، كمیسیون تخصصی، معاینه جسد، سالن تشریح و آزمایشگاه است.

نمایندگان مجلس در ادامه مصوب كردند كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مكلف است نسبت به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان پزشكی قانونی از میان فارغ‌التحصیلان رشته پزشكی قانونی و رشته‌های موردنیاز بر اساس اعلام نیاز سازمان جهت طی طرح خدمت پزشكان (ضریب K) در آن سازمان، اقدام كند.

مجلس مقرر كرد كه پرسنل و پزشكان سازمان خون با استفاده از درآمدهای سازمان از حقوق و مزایای این قانون بهره‌مند می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha