معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از دانشکده‌های علوم پزشکی در پلدختر و خوابگاه‌های این دانشگاه به‌ صورت کامل تخریب‌ شده است.

سلامت نیوز:معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از دانشکده‌های علوم پزشکی در پلدختر و خوابگاه‌های این دانشگاه به‌ صورت کامل تخریب‌ شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری؛ محمدرضا فراهانی با اشاره به تخریب دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی پلدختر گفت: با توجه به این حادثه باید امکانات لازم برای اسکان دانشجویان این دانشکده فراهم شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره حادثه سیل در استان لرستان افزود: یکی از دانشکده‌های علوم پزشکی در پلدختر و خوابگاه‌های این دانشگاه به‌صورت کامل تخریب‌شده است.

فراهانی ادامه داد: بر اساس تدبیری که دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارد، می‌توانند دانشجویان دانشکده پرستاری را اسکان و مکانی برای آموزش آن‌ها در نظر بگیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: دانشکده‌ها به لحاظ آموزشی نیاز به سخت‌افزار، نرم‌افزار، امکانات و اعضای هیئت‌علمی اعتبار سنجی می‌شود و سخت‌افزار که مربوط به ساختمان و تجهیزات مربوط به سخت‌افزار است و اگر قرار است به‌جای دیگر منتقل شود، باید مجوز لازم را از وزارت بهداشت دریافت کند.

فراهانی افزود: خوابگاه‌های دانشکده تخریب‌شده و باید دانشجویان را در مکان دیگری اسکان دهند و دانشجویی که تا قبل از تعطیلات مکانی برای اسکان داشته، نمی‌تواند بدون خوابگاه تحصیل کند و باید امکانات به‌طور کامل مهیا شود و باید برای این مسائل مجوز لازم را دریافت کند.

وی افزود: به‌غیراز این مورد دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان گلستان و خوزستان خسارتی در حوزه دانشجویی نداشته‌اند.

فراهانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برآورد هزینه‌ها در حال انجام است و احتمال دارد جانمایی‌های جدید انجام شود. این خسارات مربوط به بخش دولتی است و پس از پرداخت آن توسط دولت تصمیم‌گیری برای ساخت آن انجام خواهد شد؛ البته برآوردی از خسارت دانشگاه علوم پزشکی پل‌دختر نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میلاد ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 0
    با کدام امکانات میخوان کلاس برگزار کنند مشکل اون دانشجوی بدبخت چیه