سلامت نیوز : یك كارشناس پرستاری سالمندان گفت: سالمندان روستایی به مراتب سالمتر از شهری‌ها هستند و سالمندان شهری برخلاف سالمندان روستایی به دلیل ضعف استخوان‌هایشان نمی‌توانند ستون فقراتشان مكرراً خم كنند.

شهین شهبازی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: سالمندان روستایی به دلیل قرار داشتن در هوایی پاكیزه و مواجه بودن در شرایط هوای آفتابی از ستون فقرات سالمتری نسبت به سالمندان شهری برخوردارند زیرا ویتامین D كه نور خورشید از منابع اصلی آن است بسیار می‌تواند در تقویت سیستم عضلانی و استخوانی سالمند نقش موثری داشته باشد.

وی تصریح كرد: به طور مثال سالمندان مناطق شمال كشور در طول روز می‌توانند مكرراً ستون فقرات خود را خم كنند ولی یك سالمند شهری با حتی یك بار خم كردن ستون فقراتش با مشكل مواجه می‌شود.

شهبازی افزود: سالمند روستایی به مراتب از نظر سیستم تنفسی نیز شرایط بسیار ایده آل‌تری نسبت به سالمند شهری دارد زیرا سالمندان شهری كاملاً در معرض هوایی آلوده قرار دارند.

این كارشناس پرستاری سالمندان اظهار داشت: در این راستا به دلیل هوای آلوده در شهرها با مراجعه بسیار سالمندان شهری به دلیل مسمومیت‌های تنفسی روبه‌رو هستیم.

شهبازی خاطرنشان كرد: سالمندان شهری باید برای تقویت سیستم عضلانی خود به خصوص ستون فقراتشان از ویتامین D كه نور خورشید از منابع بسیار عالی آن است روزانه به طور مرتب با قرار گرفتن در نور خورشید برای تقویت عضلات استخوانی خود از این ویتامین استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha