عضو هیأت رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عدم ناباروری زوج‌ها را یكی از دلایل اصلی از طلاق و هم پاشیدن تحكیم بنیان خانواده‌ها برشمرد و تاكید كرد: دولت، مجلس و مسوولان مربوطه با حساسیت بیشتری پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری را دنبال كنند.

حسن تامین لیچایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاكید بر لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های درمان ناباروری، تصریح كرد: متاسفانه زوج‌های نابارور برای رفع مشكلات‌شان با معضل‌های بسیاری مواجه می‌شوند كه همین امر در از هم پاشیدن بنیان خانوادگی آنها نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین درمان ناباروری در كشور اظهار كرد: رفع مشكلات ناباوری مستلزم صرف هزینه‌های بسیار زیادی است، به نحوی كه بسیاری از زوج‌های نابارور برای رفع مشكلات‌شان به دلیل بالا بودن هزینه‌های درمان از هستی و نیستی ساقط می‌شوند، بنابراین حتما باید تدابیر اساسی برای پوشش بیمه‌ای و رفع مشكلات این دسته از خانواده‌ها اندیشیده شود.

نماینده مردم رشت در خانه ملت ادامه داد: اگر مسوولان در راس امر بتوانند با تمهیداتی هزینه‌های درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه پایه قرار دهند بسیار مثمرثمر خواهد بود، چراكه تحقق این امر علاوه بر تحكیم بنیان خانواده‌ها سبب جلوگیری از بروز بیماری‌های روحی و روانی می‌شود.

مخبر كمیسیون بهداشت و درمان پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری را از ضروریات امروز كشور دانست و اظهار كرد: ضرورت ایجاب می‌كند كه پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری توسط بیمه پایه تعهد شود، به نحوی كه انجام كارهای تخصصی و اعمال جراحی درمان ناباروری در تعهدات بیمارستان‌های دولتی تعریف شود.

تامین لیچایی با تأكید بر این‌كه خیلی از خانواده‌ها توان پرداخت حق بیمه تكمیلی را ندارند، گفت: بنابراین دولت، مجلس و وزارتخانه‌های ذیربط باید برای پوشش بیمه‌ای این افراد برنامه‌ریزی كنند، به نحوی كه با تدوین برنامه‌های كارآمد در راستای رفع مشكلات این خانواده‌ها قدم‌ بردارند.

وی با اشاره به بیمه طلایی كاركنان آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش اقدام قابل تقدیری در خصوص تامین این بیمه كرده است كه هزینه‌های درمان ناباروری را هم پوشش می‌دهد، سازمان تأمین اجتماعی هم می‌تواند چنین موضوعی را تقبل كند، حتی می‌توان پوشش هزینه‌های درمان ناباروری را در بودجه طراحی كرد یا در توافقات بیمه‌ای میان وزارت رفاه و بهداشت اعمال كرد.

مخبر كمیسیون بهداشت و درمان در خاتمه ضمن تقدیر از رسانه‌هایی كه به این موضوع می‌پردازند، گفت: در موارد بسیاری عدم باروری زوج‌ها باعث ازهم‌پاشیدن زندگی آنها می‌شود، لذا از تمام مسوولان ذیربط تقاضا داریم به این مسأله با حساسیت و دقت بیشتری ورود پیدا كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha