سلامت نیوز :  استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه آلودگی هوا در بروز بیماری آسم، مرگ و میر نوزادان و بیماری های تنفسی بسیار موثر است، گفت: كودكان و نوزادان در برابر این بیماری ها آسیب پذیرند.
 
دكترراضیه مقدسی پور در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به آغاز گرما و تردد بیشمار خودروها به ویژه در تهران، آلودگی هوا این روزها بیشتر مشهود است و به عنوان یك معضل بسیار مهم محسوب می شود.
این متخصص اطفال با بیان اینكه كودكان و نوزادان در زمره حساس ترین افراد جامعه نسبت به آلاینده های هوا هستند، اظهار داشت: آنان اغلب از طریق دهان و بدون گذراندن هوا از فیلترهای موثر بینی نفس می كشند؛ بنابراین به بیشتر آلاینده ها این امكان داده می شود، بدون عبوراز مانع خاصی فرو داده شوند.
مقدسی پور ادامه داد: كودكان در مقایسه با بزرگسالان، بیشتر وقت خود را به ویژه در گرما در بیرون از منزل سپری می كنند و چون سیستم ایمنی و ارگان های رشد آنها هنوز كامل نشده است، به طور مثال سربی كه سیستم تنفسی آنها فرو می برد به آسانی در استخوان های آنان كه بطور سریع در حال رشد هستند، رسوب می كند.
وی تصریح كرد: در معرض قرار گرفتن كودكان با آلاینده های سمی هوا در دوره نوزادی و كودكی می تواند بر رشد و توسعه سیستم تنفسی، اعصاب ، غدد و سیستم ایمنی بدن اثر بگذارد و خطر سرطان ها را در زندگی افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha