معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این معاونت برای کاهش مشکلات زنان و کودکان آسیب دیده در سیل، طرح تاب آوری اجتماعی را در مناطق سیل زده اجرا می کند.

طرح تاب آوری اجتماعی در مناطق سیل زده اجرا می شود

سلامت نیوز:- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این معاونت برای کاهش مشکلات زنان و کودکان آسیب دیده در سیل، طرح تاب آوری اجتماعی را در مناطق سیل زده اجرا می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،اطهره نژادی افزود: با توجه به ضرورت انسجام دوباره خانواده ها و جوامع محلی و از سرگیری روند طبیعی زندگی در مکان های آسیب دیده از سیل، معاونت زنان و خانواده طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی را با تاکید بر ظرفیت انطباق پذیری و گذر از بحران، در سال 98 برگزار می کند.
وی تصریح کرد: از آنجا که اکنون همه آسیب دیدگان سیل، زنان و کودکان در شرایط نامناسبی هستند، اجرای طرح های تاب آوری اجتماعی می تواند در کاهش مشکلات آنها بسیار تاثیرگذار باشد تا شاید راحت تر بتوانند با مشکلات ناشی از سیل کنار بیایند و هرچه زودتر به شرایط نرمالی برسند.


نژادی ادامه داد: از آنجا که جامعه منسجم افراد تاب آور می خواهد، طرح تاب آوری اجرا می شود تا مردم برای شناسایی آسیب های اجتماعی به ما کمک کنند و اجرای این طرح در مناطق سیل زده می تواند آستانه تحمل مردم آسیب دیده را افزایش دهد.
به گفته وی، طرح تاب آوی اجتماعی در تمام استان های کشور برای شناسایی راه های مقابله با آسیب های اجتماعی به اجرا گذاشته شده است تا با کمک مردم مشکلات و مسایل جامعه شناسایی شود.


معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در راستای اجرای این طرح، تعدادی کارشناس به مناطق سیل زده استان های مختلف کشور اعزام می شوند و از این طریق به شناسایی آسیب های اجتماعی به ما کمک می کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: همچنین معاونت زنان در اردیبهشت ماه سال جاری، نشست تشکل های اجتماعی زنان و‌ خانواده استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی را با همکاری استانداری خراسان رضوی به عنوان استان معین استان گلستان در مشهد مقدس برگزار می کند.
اطهری خاطرنشان کرد: انتظار می رود نیمی از پروژه های اقدام مشترک این نشست تخصصی با هدف کمک به خانواده های آسیب دیده از سیل گمیشان و آق قلا، تدوین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha