یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 26856
 سلامت نیوز : یك كارشناس تغذیه گفت: روغن زیتون سرشار از امگا 3 و "اولئو كانتل " است كه از التهاب مفاصل و "آریت روماتوئید " پیشگیری می‌كند.

میترا زراتی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: روغن زیتون یكی از روغن‌هایی است كه بر پایه گیاهی و سرشار از ویتامین E است كه یكی از مهمترین آنتی‌اكسیدان‌هاست.

این كارشناس تغذیه اضافه كرد: اخیراً یك ماده ضد التهاب به نام «اولئو كانتل» در روغن زیتون یافت شده است كه می‌تواند برای افرادی كه مبتلا به التهاب مفاصل و آریت روماتوئید هستند، مفید باشد.

زراتی گفت: روغن زیتون سرشار از امگا 3 است كه همراه با اولئو كانتل موجود در روغن زیتون می‌تواند دردهای مفاصل را كاهش دهد.

وی اضافه كرد: مصرف روغن زیتون موجب كاهش بروز سرطان سینه در زنان می‌شود و آنها می‌توانند از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده كنند.

این كارشناس تغذیه افزود: با توجه به اینكه هر یك گرم روغن معادل 9 كیلوكاری انرژی دارد، مصرف بیش از حد آن می‌تواند موجب چاق شدن افراد شود و توصیه می‌شود روغن زیتون را به میزان مناسب استفاده كنند.

زراتی گفت: از روغن زیتون نباید به عنوان روغن سرخ كردنی استفاده كرد به دلیل اینكه خاصیت آنتی‌اكسیدان ویتامین E خود را از دست می‌دهد و مواد سرطان‌زا در آن افزایش پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha