دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 268579

مطالعات محققان برزیلی برای اولین بار نشان می‌دهد قدرت عضلانی با طول عمر رابطه مستقیم دارد و افرادی که قدرت عضلانی بهتری دارند، بیشتر عمر می‌کنند.

قدرت عضلانی؛ کلید طول عمر

سلامت نیوز: مطالعات محققان برزیلی برای اولین بار نشان می‌دهد قدرت عضلانی با طول عمر رابطه مستقیم دارد و افرادی که قدرت عضلانی بهتری دارند، بیشتر عمر می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، قدرت عضلات به عنوان نیروی فعال عضلات و سرعت انقباض عضلات تعریف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یونایتد پرس،قدرت عضلات با استقامت عضلات متفاوت است. استقامت عضلات به معنی حداکثر نیروی عضله در مقابل یک عامل مقاومتی در یک تلاش واحد است. به عنوان مثال بالا رفتن از پله، نیاز به قدرت عضلانی دارد و هرچه با سرعت بیشتری انجام شود، به معنی قدرت عضلانی بیشتر است. ولی نگه‌داشتن یا هل دادن یک وزنه سنگین نیازمند استقامت عضلانی است.

بلندشدن از روی صندلی و شوت کردن توپ، بیشتر از استقامت عضلات، به قدرت عضلانی نیاز دارد؛ ‌با این حال بیشتر تمرینات ورزشی با وزنه بر استقامت عضلانی تمرکز دارند.
مطالعات جدید محققان مکزیکی برای اولین بار است که نشان می‌دهد قدرت عضلانی کلید طول عمر و کیفیت بالای زندگی در سالمندان است.
در این مطالعه سه هزار و 900 داوطلب 41 تا 85 ساله با میانگین سنی 59 سال از نظر قدرت عضلانی، مورد ارزیابی قرار گرفتند.
نتایج نشان می‌دهد قدرت عضلانی با طول عمر رابطه مستقیم دارد و افرادی که قدرت عضلانی بهتری دارند، بیشتر عمر می‌کنند.
بدمینتون، شنا و فوتبال ورزش‌هایی هستند که به افزایش قدرت عضلانی کمک می کنند. در طول ورزش‌های قدرتی، برای حداکثر اثر گذاری، باید سرعت نیز لحاظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha