مدیر یك داروخانه در تهران می گوید ما در این تبلیغات به عرضه داروهای ضد بارداری و یا داروهای تحریك كننده میل جنسی می پردازیم و تبلیغات این محصولات نه تنها مضر نیست بلكه در واقع در حكم آموزش استفاده از آنها به خریداران است .

سلامت نیوز : برخی رسانه های خارجی به نامه اخیر مدیر كل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت بهداشت برای جلوگیری از تبلیغ كالاهای  جنسی در داروخانه ها توجه نشان داده اند.

به گزارش عصر ایران روزنامه " یدیوت آحارونوت " اسراییل با اشاره به این مساله در مطلبی با عنوان " جنگ ایران با كاندوم "(!) ، می نویسد : علیرضا كریمی مدیر كل دفترتبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس داروخانه هایی را كه اقدام به تبلیغ محصولات جنسی به صورت آشكار می كنند را تهدید به برخورد قضایی و حتی تعطیلی كرد.

 روزنامه تایمز هند هم به مصاحبه رادیو فردا با یك مدیر داروخانه در تهران اشاره می كند و از قول این فرد می نویسد كه : ما در این تبلیغات به عرضه داروهای ضد بارداری و یا داروهای تحریك كننده میل جنسی می پردازیم و تبلیغات این محصولات نه تنها مضر نیست بلكه در واقع در حكم آموزش استفاده از آنها به خریداران است .

روزنامه القدس العربی چاپ لندن هم در مطلبی با عنوان " یک مقام مسئول ایرانی تبلیغات تولیدات جنسی در داروخانه ها را ممنوع کرد" نوشت: یک مقام ارشد در کابینه ایران خواستار ممنوعیت تبلیغات تولیدات جنسی مانند کاندوم و داروهای رفع ناتوانی جنسی در داروخانه ها شد.

وی در نامه ای خطاب به وزارت بهداشت ایران نوشت: به رغم اینکه قانون این موارد را منع کرده ولی انواع بسیاری از آگهی ها و تبلیغات در زمینه مسائل جنسی که غیراسلامی، غیراخلاقی و شنیع هستند؛ وجود دارند.

روزنامه القدس العربی اضافه می کند: در ایران، کاندوم، قرص های جلوگیری از بارداری و اشکال متنوعی از داروهای بیماری های جنسی به صورت علنی در داروخانه ها و فروشگاه های عمومی در پایتخت (تهران) به فروش می رسند.

همچنین مقامات ایرانی به دلیل دینی بودن حکومت این کشور و محدودیت های اجتماعی، با تبلیغات شفاف و صریح برای هر گونه تولید دارویی جنسی حتی اگر مصرف آن به دلیل مسائل پزشکی باشد؛ مخالف هستند.

مقام ایرانی چه گفته بود؟

مدیركل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیراً در گفت و گو با خبرگزاری فارس ، از ارسال نامه ای به وزارت بهداشت برای جلوگیری از انجام "تبلیغات غیراخلاقی، جنسی و شنیع " در داروخانه های سطح كشور خبر داده بود.

علیرضا كریمی گفته است: با وجودی كه داروخانه ها، یك مكان عمومی محسوب می شوند و براساس قانون تبلیغات كشوری انجام تبلیغات غیراخلاقی كه حریم های شرعی و عرفی جامعه را رعایت نكند، ممنوع است اما متأسفانه شاهد انواع و اقسام "تبلیغات شنیع و غیر خلاقی " به صورت كاملا آزاد و بدون قید و شرط در داروخانه ها هستیم.  در حال حاضر انواع تبلیغات رنگی و بی شرمانه برای تبلیغ كالاهای "جنسی " به صورت علنی و آزادانه در سطح داردخانه های كشور انجام می شود و اگر جلوی این رویه غیراخلاقی گرفته نشود، مشخص نیست كه در آینده بانیان این گونه از تبلیغات به چه سبك و شیوه های جدیدی برای تبلیغ این قبیل لوازم آرایشی و زیبایی روی خواهند آورد.

وی همچنین متذکر شده است: در صورتی كه وزارت بهداشت با این رویه غیرقانونی و غیراخلاقی داروخانه ها برخورد لازم و قانونی را نكند، دفتر تبلیغات مجبور خواهد شد از طریق مراجع قضایی و انتظامی این تخلف را پیگیری كند و در صورت تكرار، امكان پلمب شدن امكانی كه مرتكب این شیوه تبلیغات غیرقانونی شده اند، وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha