دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹

به دنبال انتشار خبر رها شدن دو بیمار بستری یكی از بیمارستان‌های پایتخت در بیابان‌های اطراف تهران، وزیر بهداشت و دادستان تهران با صدور دستورات ویژه‌ای، خواستار رسیدگی فوری به موضوع و كشف حقیقت شدند.

سلامت نیوز : به دنبال انتشار خبر رها شدن دو بیمار بستری یكی از بیمارستان‌های پایتخت در بیابان‌های اطراف تهران، وزیر بهداشت و دادستان تهران با صدور دستورات ویژه‌ای، خواستار رسیدگی فوری به موضوع و كشف حقیقت شدند.

این در حالی است كه روزنامه ایران دیروز پس از حضور در آسایشگاه كهریزك، در جریان ماجرای مشابه رها شدن یك زن بیمار نیز قرار گرفت.

براساس اوراق پرونده‌ای كه در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران- خارك- تحت بررسی است، روز چهارشنبه ۲۴ فروردین راننده كامیونی كه كنار بزرگراه خلیج فارس توقف كرده بود، ناگهان صدای ناله‌های مردی را شنید و بلافاصله به جست‌وجو پرداخت. دقایقی بعد هم با دو مرد بیمار نیمه‌جان روبه‌رو شد كه لباس بیمارستان به تن داشته و با التماس از او كمك می‌خواستند. راننده با مشاهده وضعیت اسفبار آنها، بلافاصله با مأموران كلانتری ۱۷۱ تماس گرفت و دقایقی بعد هم مأموران خود را به آنجا رساندند.

به گفته سروان هاشمی جانشین كلانتری ۱۷۱، مأموران حدود ساعت ۱۰ صبح دو مرد را با لباس‌های بیمارستانی یافتند كه از ناحیه پا، سر و صورت سوخته و زخم‌هایشان نیز عفونت كرده بود. مأموران سپس موضوع را به امدادگران اورژانس اطلاع دادند. دو مرد مصدوم نیز ادعا كردند بیماران یك بیمارستان دولتی در تهران بودند و به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه بیمارستان، آنان را شبانه با آمبولانس به این محل منتقل كرده و رفته‌اند. سروان هاشمی خاطرنشان كرد: در بررسی‌های بیشتر، یك پاكت رادیولوژی ممهور به مهر یكی از بیمارستان‌های دولتی كشف شد.

مأموران نیز چندین بار با بیمارستان تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادند اما مسئولان بیمارستان اعلام كردند چنین موضوعی صحت ندارد و بیمارانی با این مشخصات در بیمارستان نداشته‌اند. جانشین كلانتری ۱۷۱ ادامه داد: این دو بیمار با كمك امدادگران اورژانس به بیمارستان فیروزآبادی شهرری منتقل شدند و پرونده‌ای نیز در این باره تشكیل و برای بررسی بیشتر به دادسرا فرستاده شد.

دستور ویژه وزیر بهداشت برای پیگیری موضوع

به دنبال انتشار این خبر تكاندهنده، دكتر حسینی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از دستور ویژه وزیر بهداشت برای تشكیل تیمی برای پیگیری حادثه «رها كردن دو بیمار» خبر داد. وی گفت: این موضوع را با دقت پیگیری خواهیم كرد. ضمن اینكه به دستور دكتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، تیمی ماجرای رها كردن دو بیمار در اطراف تهران را پیگیری می‌كند كه از معاونت درمان تا رئیس بیمارستان را شامل می‌شود. اگر هم تخلف بیمارستان مربوطه در این زمینه اثبات شود بشدت برخورد لازم با عوامل مربوطه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: وزارت بهداشت برای پیگیری این موضوع بسیج شده و ماجرا را از طریق نیروی انتظامی و بیمارستان‌های مربوط بررسی می‌كند. مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در پایان گفت: اظهارنظر درباره این موضوع موكول به نتیجه نهایی تحقیقات خواهد بود كه به طور قطع اطلاع‌رسانی لازم نیز صورت خواهد گرفت.

عوامل بیمارستان تحت پیگرد قانونی

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز دیروز اعلام كرد: عاملان رها كردن دو بیمار یكی از بیمارستان‌های دولتی در اطراف تهران تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. بر این اساس پرونده قضایی نیز در دادسرای ناحیه ۶ تهران (خارك) تشكیل شده و تحقیقات ادامه دارد.

بازپرس بر بالین بیماران رها شده

صبح دیروز همزمان با ارجاع پرونده به شعبه ۱۵ دادسرای ناحیه ۶ تهران – خارك – بازپرس «شاپور بیرانوند» بلافاصله برای پیگیری موضوع راهی بیمارستان فیروزآبادی شد. وی به دنبال تحقیق از مسئولان بیمارستان وقتی پی برد یكی از بیماران مذكور به نام «برات مهدوی‌نیا» به آسایشگاه خیریه كهریزك انتقال یافته راهی آسایشگاه شد. «برات» - ۶۰ ساله – با مشاهده بازپرس ناگهان به گریه افتاد و با صدای بغض‌آلود گفت: از خدا می‌خواهم هر چه زودتر مرا از این همه درد و سختی نجات دهد.

دوست دارم بمیرم و این وضعیت را نبینم. وی كه بشدت سوخته بود بریده بریده گفت: درباره زندگی‌ام چیز زیادی یادم نمی‌آید. اما تا آنجا كه یادم هست اهل اردبیلم و ۴۵ سال قبل همراه پدرم به تهران آمدم. وقتی بزرگتر شدم در پخش پوشاك كار می‌كردم و پس از ازدواج صاحب ۲ پسر شدم. همسرم هم ۱۶ سال قبل فوت كرد و حالا از فرزندانم بی‌اطلاعم.

وی درباره علت سوختگی‌هایش نیز گفت: «از چند سال قبل به خاطر فقر و مشكلات مالی در یك انبار حوالی خیابان جی تنها زندگی می‌كنم. اما سه هفته قبل ناگهان گاز پیك‌نیك آتش گرفت و من بشدت سوختم. اما نمی‌دانم چه‌طور و چه‌كسی مرا به بیمارستان منتقل كرده و چند روز بیهوش بودم. اما وقتی به هوش آمدم تمام بدنم درد می‌كرد و زخم بستر گرفته بودم. هیچ‌ چیز هم به خاطر نمی‌آورم و نمی‌دانم چگونه از بیمارستان منتقل شدم.

شناسایی سومین بیمار رها شده

بازپرس در حال تحقیق از مرد نگون‌‌بخت بود، كه یكی از مسئولان آسایشگاه با معرفی زن سالخورده دیگری به نام «شوكت كریمی» - ۷۰ ساله- گفت: این زن نیز سرنوشتی مشابه دو بیمار دیگر دارد. وی نیز روز ۳۱ فروردین، از بیمارستان... به این آسایشگاه منتقل شد. اما او شرایط زندگی در این مركز را نداشت. به همین خاطر دوباره به بیمارستان بازگردانده شد. اما بعد از ظهر همان روز وی را در بیابان‌های اطراف كهریزك رها كرده بودند كه از سوی اهالی محل به آسایشگاه منتقل شد.

بدین‌ترتیب از آنجا كه هیچ مجوز قضایی برای نگهداری این زن نداشتیم با تقاضای مأموران كلانتری كهریزك به ناچار او را پذیرش كردیم. در حال حاضر نیز او در این آسایشگاه بلاتكلیف است. بازپرس «بیرانوند» به محض دریافت این اطلاعات بلافاصله با راهنمایی مددكاران و مسئولان آسایشگاه برای تحقیق به بالین زن بیمار رفت. شوكت كه از بیماری فراموشی رنج می‌برد و روی صورتش نیز آثار كبودی به چشم می‌خورد گفت: «فقط می‌دانم اهل شهرستان محلات هستم و ۲ پسر به نام‌های حسین و عباس دارم. عباس سال‌ها قبل فوت كرده و دیگر چیزی به خاطر ندارم!»

تحقیقات قضایی از سوی بازپرس پرونده درباره بیماران رها شده ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha