روی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن انسان نیاز است، از این رو، مصرف دانه های کدو تنبل می تواند به بهبود شرایط آن کمک کند.

16 دلیل برای مصرف دانه‌های کدو تنبل

سلامت نیوز: روی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن انسان نیاز است، از این رو، مصرف دانه های کدو تنبل می تواند به بهبود شرایط آن کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، دانه های کدو تنبل از جمله ابرمواد غذایی هستند که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کرده و از فواید سلامت جالب توجه مصرف آنها بهره‌مند شوید.

به گزارش "کر2"، دانه های کدو تنبل منبع خوبی برای چربی های سالم، منیزیم، فیبر و دیگر مواد مغذی هستند که به تقویت سلامت بخش های مختلف بدن از جمله قلب، سیستم ایمنی و پوست کمک می کنند.


تقویت سلامت جنسی مردان

به لطف محتوای غنی ماده معدنی روی، دانه های کدو تنبل به تقویت سلامت جنسی مردان کمک می کنند. بیشترین تراکم روی دانه کدو تنبل در لایه ای نازک به نام آندوسپرم است. تنها سه و نیم اونس (100 گرم) دانه کدو تنبل دارای 10 میلی گرم ماده معدنی روی است. مقدار مشابه از دانه های کدو تنبل بو داده بین 7 تا 8 میلی گرم روی دارد.


تقویت سیستم ایمنی

روی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن انسان نیاز است، از این رو، مصرف دانه های کدو تنبل می تواند به بهبود شرایط آن کمک کند. همچنین، ویتامین E موجود در دانه های کدو تنبل به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.


تقویت سلامت پوست

در شرایطی که مواد غذایی وجود دارند که محتوای ویتامین E آنها بیشتر از دانه های کدو تنبل است، اما این دانه ها انواع مختلفی از این ماده مغذی شامل آلفا-توکوفرول، گاما-توکوفرول، دلتا-توکوفرول، آلفا-توکومونوئنول و گاما-توکومونوئنول را ارائه می کنند. این انواع ویتامین E در کنار هم به تقویت سلامت پوست کمک می کنند.


حفظ سلامت چشم ها

انواع مختلف ویتامین E برای حفظ سلامت چشم ها و پیشگیری از بیماری های چشم مرتبط با افزایش سن، مانند آب مروارید یا انحطاط ماکولا نیز ضروری هستند.


حفظ سلامت ماهیچه ها

تنها یک اونس (28 گرم) از دانه های کدو تنبل دارای 7 گرم پروتئین است که این دانه های کوچک را به گزینه ای ارزشمند برای حفظ سلامت ماهیچه ها و بافت های بدن تبدیل می کند.


تنظیم قند خون

دانه های کدو تنبل حاوی ترکیب پروتئینی قوی، چربی های سالم و فیبر هستند که همگی به حفظ تعادل سطوح قند خون کمک می کنند. تنها یک اونس (28 گرم) از دانه های کدو تنبل دارای 13 گرم چربی های سالم و 1.7 گرم فیبر است. در شرایطی که این مقادیر شاید بیش از حد چشمگیر به نظر نرسند، اما برای مقدار کمی از این ماده غذایی جالب توجه هستند.


کمک به کاهش وزن

به لطف محتوای پروتئین، چربی، فیبر و توانایی چشمگیر در تنظیم سطوح قند خون، دانه های کدو تنبل گزینه ای خوب برای کمک به کاهش وزن محسوب می شوند.


بهبود خواب

به لطف محتوای تریپتوفان که به خواب بهتر کمک می کند، مصرف دانه های کدو تنبل به خواب عمیق‌تر و پیشگیری از بی خوابی کمک می کنند. زمانی که وارد بدن می شود، اسید آمینه تریپتوفان به سروتونین تبدیل می شود که این ماده به بهبود شرایط خواب کمک می کند.

تسکین اعصاب و کاهش استرس

به لطف محتوای قابل توجه منیزیم (تنها یک اونس دانه کدو تنبل می تواند 37 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ماده مغذی را تامین کند)، این دانه های خوشمزه می توانند به تسکین سیستم عصبی و کاهش استرس کمک کنند. منیزیم یک ماده معدنی آرامش بخش طبیعی محسوب می شود.


کاهش خطر سرطان

بنابر پژوهشی که در نشریه پزشکی Food Research International منتشر شد، مصرف دانه های کدو تنبل با کاهش خطر ابتلا به سرطان های معده، پستان، ریه، پروستات و روده بزرگ پیوند خورده است.


کاهش وقوع هایپرتروفی خوش خیم پروستات (BPH)

دانه های کدو تنبل سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که توانایی کاهش التهاب را دارند، و مطالعه ای که در نشریه European Journal of Lipid Science and Technology منتشر شد، نشان داد که مصرف این ماده غذایی می تواند وقوع هایپرتروفی خوش خیم پروستات - شرایطی که در آن اندازه غده پروستات بزرگ می شود - را کاهش دهد.


کاهش خطر بیماری قلبی

به لطف محتوای منیزیم، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا-3، دانه های کدو تنبل می توانند خطر بیماری قلبی را کاهش داده و به تنظیم فشار خون کمک کنند.


تقویت سطوح انرژی

از آنجایی که دانه های کدو تنبل منبع خوبی برای آهن هستند که از بلوک های سازنده خون و انرژی محسوب می شود، مصرف این ماده غذایی می تواند به تقویت انرژی بدن کمک کند.


تقویت باروری در مردان

بنابر مطالعه ای که در نشریه پزشکی Nutrition Research منتشر شد، کمبود روی با کیفیت پایین اسپرم در مردان پیوند خورده است. از آنجایی که دانه های کدو تنبل سرشار از روی هستند، مصرف منظم این ماده غذایی ممکن است به بهبود باروری در مردان کمک کند.


ضد التهاب و کمک به بهبود آرتریت

به لطف محتوای غنی اسیدهای چرب امگا-3، دانه های کدو تنبل ممکن است در درمان آرتریت موثر باشند. مطالعه ای که در نشریه Pharmacological Research منتشر شد، نشان داد که روغن دانه کدو تنبل نتایج ضد التهاب مشابه با داروی ایندومتاسین داشته، در شرایطی که با عوارض جانبی همراه نبوده است.


کمک به اجابت مزاج

دانه های کدو تنبل منبع خوبی برای فیبر هستند، از این رو مصرف روزانه این ماده غذایی ممکن است به بهبود شرایط اجابت مزاج انسان کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha