دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 26866
سلامت نیوز : مدیر بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از ادامه اجرای طرح درمان رایگان بیماران تصادفی در بیمارستان ها و مراكز درمانی كشور خبرداد.
 
رضا رضایی در گفت و گو با ایرنا افزود، هر چند اجرای این طرح در بیمارستان ها و مراكز درمانی ادامه دارد اما تعلل بیمه های تجاری به ویژه بیمه های خصوصی در پرداخت بدهی خود به این وزارتخانه، پذیرش بیماران تصادفی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اظهار داشت: طبق ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه و ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت موظف به درمان رایگان بیماران تصادفی است.
رضایی گفت: وزارت بهداشت از ابتدای اجرای این قانون از سال 84 با صدور شیوه نامه و بخش نامه به مراكز درمانی، درمان رایگان بیماران تصادفی را آغاز كرده و اكنون نیز ادامه می دهد.
مدیر بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت با تاكید بر اینكه اكنون نیز در درمان رایگان بیماران تصادفی، مشكلی وجود ندارد، ادامه داد: منابع مالی درمان بیماران تصادفی از 10 درصد بیمه شخص ثالث - سرنشین - و مازاد، تامین می شود كه این 10 درصد نیز توسط بیمه های تجاری اخذ و به حساب درآمدهای اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی واریز می شود.
رضایی خاطرنشان كرد، اكنون بیمه های تجاری بیش از 155 میلیارد تومان بابت مصدومان ترافیكی به وزارت بهداشت، بدهكار هستند.
وی با اشاره به اینكه بالاترین میزان بدهی بیمه ها مربوط به بیمه های خصوصی است، گفت: بیمه پارسیان بیش از 43 میلیارد تومان، بیمه ملت بیش از 30 میلیارد تومان، بیمه معلم بیش از 15 میلیارد تومان، بیمه دانا بیش از 10 میلیارد تومان و بیمه آسیا بیش از 45 میلیارد تومان از محل 10 درصد حق بیمه شخص ثالث، حق بیمه دریافت كرده اند اما جای تعجب است كه چرا این اعتبارات را به حساب وزارت بهداشت واریز نكرده اند.
مدیر بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت تاكید كرد، ادامه روند بدهكاری های بیمه ، بروز مشكل در درمان رایگان بیماران تصادفی خواهد شد.
رضایی اظهار داشت: این قانون از جمله قوانینی به شمار می رود كه ارتباط مالی بیمار را به طور كامل با بیمارستان قطع كرده است و وزارت بهداشت تمام هزینه های درمان و وسایل مصرفی پزشكی را پرداخت می كند.
وی افزود: اجرای این قانون و درمان رایگان بیماران تصادفی، رضایتمندی خوبی را نیز در مردم ایجاد كرده است.
مدیر بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت، خواستار پرداخت هرچه سریع تر بدهی بیش از 155 میلیارد تومانی بیمه ها به این وزارتخانه شد.
رضایی یادآور شد: درمان رایگان بیماران تصادفی همانند گذشته ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha