سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 268665

شستن صورت به نظرکار ساده ای می آید، مرطوب کردن پوست صورت ، کف مالی و در نهایت آب کشی و خشک کردن پوست؛ اما شستن صورت قواعد خاص خودش را دارد و باید آن را مرحله به مرحله انجام داد.معمولا همه ما روشی برای شستن صورت خود داریم که به آن عادت کرده ایم. در این مطلب روش استاندارد شستن صورت را ارائه داده ایم.

۷ خطای رایج شست وشوی صورت

سلامت نیوز:شستن صورت به نظرکار ساده ای می آید، مرطوب کردن پوست صورت ، کف مالی و در نهایت  آب کشی و خشک کردن پوست؛ اما شستن صورت قواعد خاص خودش را  دارد و باید آن را مرحله به  مرحله انجام داد.معمولا همه ما روشی برای شستن صورت خود داریم که به آن عادت کرده ایم. در این مطلب روش استاندارد شستن صورت را ارائه داده ایم.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه  خراسان ،مراقب باشید خطاهایی را که در ادامه  گفته می شود نداشته باشید که باعث آسیب به پوست تان می شود، آسیب هایی مانند خشکی ، تحرک پذیری وچین و چروک.قصد نگران کردن شما را نداریم اما دانستن مراحل صحیح شست وشوی پوست صورت به زیبایی و شادابی شما کمک و چه بسا مشکلات پوستی شما را برطرف کند.اما اشتباهات:


اول دست هایتان را نمی شویید
در طول روز دست های شما با همه چیز در تماس است. چربی، خاک و به احتمال زیاد میکروب ها روی دستان  شما جا خوش
می کند و حتما دوست ندارید این مواد روی صورت شما قرار گیرد . بنابراین با شستن دست های خود شروع کنید . اول دست هایتان را خوب وتمیز بشویید.


آرایش خود را پاک نمی کنید
هدف اصلی ازتمیز کردن پوست، باز کردن منافذ آن است.قبل از شست و شوی صورت مواد آرایشی را با دستمال لطیف،پاک کننده های طبیعی حاوی روغن جوجوبا ، عصاره دانه انگورو ...  پاک کنید. بهتر است برای پاک کردن آرایش چشم ها ازمایع پاک کننده آرایشی  استفاده کنید .  حتما شما  محصولاتی را می شناسید که هم پاک کننده و هم تقویت کننده معرفی شده اند اما نیازی به استفاده از این محصولات دوگانه ندارید . دستمال  های مرطوب حاوی مواد شیمیایی است که به پوست آسیب می رساند و ازطرفی نیاز به کشیدن زیاد پوست دارد .


از شوینده مناسب استفاده نمی کنید
بهترین گزینه، انتخاب شوینده ملایم است که با همه پوست ها سازگاری دارد. بهتر است پاک کننده های بدون سولفات را انتخاب کنید. سولفات عامل پاک کننده پوست است اما باعث تحریک آن هم می شود. گزینه های گیاهی  مانند محصولاتی که به حفظ رطوبت کمک و آلودگی های پوستی را برطرف می کند، مناسب هستند. بعضی کارشناسان شامپوی بچه را گزینه مناسبی برای شست وشوی پوست صورت می دانند.


 استفاده از آب خیلی گرم
آب گرم باعث افزایش شکنندگی مویرگ های ریز ،  قرمزی  گونه و اطراف بینی خواهد شد .از طرفی آب گرم باعث تحریک  پوست وخشک شدن آن می شود یا ترشح سبوم را افزایش می دهد. باقی ماندن شوینده روی پوست باعث چروک وشکنندگی آن خواهد شد. البته  مرطوب کردن در ابتدای شست و شوی صورت با آب گرم اشکال چندانی ندارد و چه بسا باعث باز شدن منافذ صورت شود اما  برای آب کشی باید از آب خنک استفاده  کنید تا منافذ پوست بسته شود.


لایه برداری زیاد پوست
 استفاده دایم از لایه بردارهای حاوی دانه های درشت ( اسکراب های دانه دار) آسیب رسان است در حالی که استفاده از لایه بردار ملایم یک یا  دوبار در هفته ، مناسب تر است . ممکن است شما هم تعداد زیادی از لایه بردارهای قوی را بشناسید اما سلول های پوست با استفاده از پاک کننده های حاوی  پاپایا ، آناناس و... خشک  می شود.عسل، آلوئه ورا و اقاقیای برزیلی  گزینه های مناسبی است.


خشک کردن زیاد پوست مالیدن پوست با حوله باعث خشکی آن می شود. قرمزی، تحریک پذیری و التهاب، چین وچروک و افزایش تجمع رنگدانه ها
( هیپر پیگمانتاسیون ) هم از عوارض استفاده زیاد از حوله است در حالی که پوست ما نازک است وباید از حوله نرم و تمیز و آن هم به آهستگی  استفاده کنیم . از حوله حمام برای خشک کردن صورتتان استفاده نکنید چون ممکن است آلوده به میکروب باشد.


نادیده  گرفتن  شستن گردن
هرمحصول بهداشتی و شوینده ای را که برای صورت به کار می برید، باید برای گردن هم استفاده کنید . به عبارتی هر کاری که با صورت می کنید باید با گردن هم انجام دهید. پوست این قسمت از بدن نیاز به مراقبت داردتا سریع تر ازپوست  صورت چروک نشود. بنابراین  وقتی از ضد آفتاب  برای صورت و گردن استفاده می کنید، باید پوست گردن را هم هنگام شست وشوی صورت تمیز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha