متخصص فیزیوتراپی گفت: بیش از 50 درصد كفش های موجود در مغازه های كشور غیر استاندارد بوده و برای كودكان زیر 24 ماه مناسب نیست.

سلامت نیوز : متخصص فیزیوتراپی گفت: بیش از 50 درصد كفش های موجود در مغازه های كشور غیر استاندارد بوده و برای كودكان زیر 24 ماه مناسب نیست.
 
دكتر آذرخش كدخدایی  در گفت و گو با ایرنا افزود: والدین باید پیش از انتخاب كفش برای كودكان زیر 24 ماه خود، نسبت به صاف و سالم بودن استخوان های ساق و پای فرزندان خود اطمینان حاصل كنند.
وی با بیان اینكه یك كفش مناسب و استاندارد برای كودك باید از حداقل پاشنه، ‌بند و دیواره های محكم برخوردار باشد، اظهار داشت: جنس كفش برای این كودكان، دارای اهمیت است.
كدخدایی در باره انتخاب كفش های پلاستیكی برای كودكان خود گفت: كفش های پلاستیكی، موجب عرق كردن پاهای كودك شده و می تواند موجب بروز حساسیت پوستی در پای آنان شود.
وی توصیه كرد، كفشی كه برای كودك انتخاب می شود باید حدود یك سانتی متر از طول پای كودك و پنجه او بزرگتر باشد و انتخاب كفش های چسبی برای كودكان بر كفش های بندی ارجحیت دارد.
این متخصص فیزیوتراپی تصریح كرد، برای كودكانی كه در پای خود مشكل استخوانی احساس می كنند نیز باید كفش طبی مناسبی انتخاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha