رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: اگر برای جمع آوری پسماند و زباله های شناور بر آب و سطح شهرها تمهیدات مناسب اتخاذ نشود با توجه به گرم تر شدن هوا مشکلات بهداشتی زیادی دامنگیر مردم سیل زده خواهد شد.

زباله‌های شناور بر آب مناطق سیل‌زده برای پیشگیری از بیماری‌ها سریع‌تر جمع‌آوری شوند

سلامت نیوز: رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: اگر برای جمع آوری پسماند و زباله های شناور بر آب و سطح شهرها تمهیدات مناسب اتخاذ نشود با توجه به گرم تر شدن هوا مشکلات بهداشتی زیادی دامنگیر مردم سیل زده خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، قاسم ساعدی در گفت و گو با خانه ملت، با هشدار نسبت به حجم بالای زباله در سطح معابر مناطق سیل زده، گفت: اگر برای جمع آوری پسماندها و زباله های شناور بر آب و انباشته شده در سطح شهرهای مناطق سیل زده تمهیدات مناسب اتخاذ نشود با توجه به گرم تر شدن هوا مشکلات بهداشتی زیادی دامنگیر مردم خواهد شد.

ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مناطق سیل زده برای پیشگیری از برخی بیماری ها

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مناطق سیل زده برای پیشگیری از برخی بیماری ها تاکید کرد و افزود: زباله ها و پسماندهای مناطقی که زیرآب رفته اند هم اکنون بر روی سطح آب شناور هستند در این رابطه نیاز است شهرداری استان های معین تلاش مناسبی را برای جمع آوری زباله ها داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری های مناطق پایین دست خوزستان مانند سوسنگرد و هویزه درگیر تقویت سیل بندها هستند و تمامی امکانات خود را برای این موضوع بسیج کرده اند البته جمع آوری زباله های سطح شهر را نیز در دستور کار قرار دارند اما زباله های شناور بر روی آب حجم زیادی هستند که نیاز است شهرداری ها، وزارت بهداشت و گروه های جهادی به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشند تا مشکلات بهداشتی ناشی از آنها دامنگیر مردم نشود.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وزارت بهداشت باید با اتخاذ تدابیر مناسب از شیوع بیماری های واگیر در مناطق سیل زده پیشگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha