نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه هزینه بالایی غربالگری سرطان در بخش خصوصی مانعی برای جلوگیری از عود بیماری است،گفت: بخش دولتی به تنهایی توان ارائه خدمات کیفی به بیماران سرطانی را ندارد.

هزینه بالای غربالگری سرطان مانعی برای جلوگیری از بازگشت بیماری

سلامت نیوز:نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه هزینه بالایی غربالگری سرطان در بخش خصوصی مانعی برای جلوگیری از عود بیماری است،گفت: بخش دولتی به تنهایی توان ارائه خدمات کیفی به بیماران سرطانی را ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،  اصغر سلیمی  درباره اهمیت غربالگری بیماری سرطان، گفت:  درمان بیمار سرطانی از  قبیل جراحی،شیمی درمانی و هورمون درمانی، نقش چشمگیری  در بهبودی  بیمار دارد اما  پس از طی مراحل مذکور برای جلوگیری از بازگشت بیماری و به اصطلاح عود بیماری می بایست  بیمار تحت غربالگری قرار بگیرد اما متاسفانه هزینه‌ غربالگری  بیماران سرطانی در  بخش خصوصی همسو  با وضعیت  اقتصادی بسیاری از بیماران سرطانی نیست.

بخش دولتی به تنهایی از  مخارج و هزینه های بیماری سرطان بر نمی آید

 نماینده  مردم سمیرم در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش دولتی به تنهایی از  مخارج و هزینه های بیماری سرطان بر نمی آید  تصریح کرد:  ازدحام در بخش دولتی برای درمان پروسه سرطان  به علت گرانی درمان در  بخش خصوصی است بنابراین الزامی است که اقدامات اساسی در این راستا توسط  مسئولان اتخاذشود.

گرانی  غربالگری سرطان در بخش خصوصی دغدغه ای اساسی بیماران

 سلیمی  افزود: یکی از راهکارهای اساسی برای طی  پروسه درمان سرطانی بدون ازدحام مراجعان در مراکز دولتی، تزریق اعتبارات برای توسعه طرح پزشک خانواده است  و این در حالی است که  گرانی  غربالگری سرطان در بخش خصوصی دغدغه ای اساسی بیماران سرطانی است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  با بیان اینکه غربالگری  سرطان برای  جلوگیری از بازگشت  بیماری نیازمند رایگان شدن آزمایشات  جاری در  قالب طرح پزشک خانواده  است یادآورشد: طرح پزشک خانواده بدون تزریق اعتبارات نمی تواند پناهگاه مناسبی برای بیماران باشد./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha