دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰

در پی یک تحقیق که توسط کارشناسان اجتماعی دو دانشگاه در انگلستان و آمریکا صورت گرفت، مشخص شد که میزان خودکشی در شادترین مناطق جهان بیش از سایر نواحی است.

سلامت نیوز : در پی یک تحقیق که توسط کارشناسان اجتماعی دو دانشگاه در انگلستان و آمریکا صورت گرفت، مشخص شد که میزان خودکشی در شادترین مناطق جهان بیش از سایر نواحی است.

به گزارش ایسنا در این تحقیق که با عنوان «تضاد سیاه: دورنمای میزان بالای خودکشی در مناطق شاد» منتشر شده، آمده است: در کشورهایی چون هلند، سوئیس، دانمارک، کانادا، ایسلند و آمریکا با وجود این که شادترین مناطق جهان محسوب می‌شوند، اما میزان خودکشی بسیار بالاست، به طوری که این روند در میان جوانان و جمعیت زیر 40 سال در این کشورها بیشتر از سنین دیگر است.

بر اساس این گزارش که در مجله«رفتارهای اقتصادی و توسعه» آمریکا منتشر شده است، بر این موضوع اشاره شد که میزان خودکشی در این کشورها به عواملی چون درآمد و رشد اقتصادی بستگی شدیدی دارد، چرا که در این کشورها همواره رشد اقتصادی با بالاترین رتبه وجود داشته و مردم در یک محیط ایده‌آل زندگی کرده‌اند.

از طرفی، این روند در سه سال گذشته به دلیل وضعیت نامساعد اقتصادی و بحران مالی بیش از پیش نمایان شده است.

«اندرو اوسوالد» از دانشگاه «وارویک» انگلستان در این‌باره به مجله رفتارهای اقتصادی و توسعه یادآور شد: ارتباط میان خودکشی و رفاه اقتصادی در جوامع شاد، یک زنجیره ناگسستنی است. افراد ناراضی در جوامع شاد بیشتر در معرض خودکشی قرار دارند و تفاوت‌های فاحش، میزان احتمال اقدام به خودکشی را افزایش می‌دهد.

«استفان وو» یکی دیگر از محققان از دانشگاه «همیلتون» نیویورک آمریکا هم در این‌باره خاطرنشان کرد: افرادی که در طول زندگی خود در رفاه کامل بوده‌اند، در صورتی که به یکباره با درآمد کم، بیکاری، جرم و ناراحتی‌های روحی مواجه شوند، دست به خودکشی می‌زنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha