نتایج مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته نشان می دهد در زنانی که سطح کلسترول LDL یا کلسترول بد آنها پایین است احتمال افزایش خطر سکته مغزی و خونریزی وجود دارد.

پایین بودن سطح کلسترول بد و افزایش خطر سکته مغزی در زنان

سلامت نیوز:  نتایج مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته نشان می دهد در زنانی که سطح کلسترول LDL یا کلسترول بد آنها پایین است احتمال افزایش خطر سکته مغزی و خونریزی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، با توجه به آخرین دستورالعمل های کالج قلب آمریکا و انجمن قلب آمریکا، سطح کلسترول LDL کم چربی برای حفظ سلامتی باید کمتر از ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر ((mg / dl باشد. به همین دلیل است که به طور کلی، متخصصان LDL را “کلسترول بد” دانسته اند. LDL کلسترول را به سلولهایی که نیاز به استفاده از آن دارند، حمل می کند، اما اگر سطوح آن خیلی بالا باشد، می تواند به شریان ها متصل شود، و منجر به انواع مشکلات قلبی عروقی شود.

زنان مبتلا به LDL کمتر از ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر ممکن است در معرض خطر سکته مغزی و خونریزی باشند. استراتژی هایی برای کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید مانند تغییر رژیم غذایی یا مصرف استاتین ها به طور گسترده ای برای پیشگیری از بیماری قلبی عروقی استفاده می شود.

اما طبق نتایج مطالعات سطوح بسیار پایین LDLدر زنان، ممکن است برخی از خطرات را به همراه داشته باشند. در حال حاضر خطر سکته مغزی در زنان نسبت به مردان بیشتر است.

احتمال بروز سکته مغزی در زنانی با پایین ترین سطح کلسترول LDL بیش از دو برابر (۲٫۲ بار) کسانی است که سطح کلسترول بالا HDL دارند.

بعلاوه خطر سکته قلبی در زنان با پایین ترین سطح تری گلیسیرید دو برابر بیشتر از زنان با بیشترین میزان تری گلیسیرید است.

سایر عوامل خطر سکته مغزی که می توانند متغیر باشند مانند فشار خون بالا و سیگار کشیدن در زنان مبتلا به LDL کلسترول کم یا تری گلیسیرید پایین، به منظور کاهش خطر سکته مغزی،  باید توسط پزشکان بررسی شود.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha