سلامت نیوز: نگهداری کارت واکسن ، به دلیل اهمیت انجام واکسیناسیون به موقع ، در گروه های در معرض خطر مانند کودکان زیر 10 سال و بانوان 49 تا 10 سال بسیار توصیه می شود .
دکتر سید مهدی طباطبائی معاون بهداشتی این دانشگاه گفت : انجام به موقع واکسیناسیون، از ابتلاء به بیماری های عفونی خطرناکی مانند هپاتیت و کزاز جلوگیری می کند .

وی افزود : انجام واکسیناسیون و اجرای طرح های ایمن سازی در استان سیستان و بلوچستان به دلیل هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان که از لحاظ پوشش بهداشتی در جایگاه مناسبی قرار ندارند، با جدیت دنبال می شود .

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش سامانه بهداشت و درمان استان بر این است که بیماری های عفونی ، از طریق اجرای کامل طرح های ایمن سازی ، حذف و سپس ریشه کن شود تصریح کرد : مشارکت مردم در اجرای این طرح ها بسیار مهم است چرا که اگر خانواده ها در دریافت به موقع واکسن دقت کافی نداشته باشند ، احتمال ابتلاء به بیماری های عفونی افزایش می یابد.

وی در پایان به خانواده ها توصیه کرد: با مشارکت در انجام طرح های واکسیناسیون ، خود و خانواده شان را از ابتلاء به بیماری های عفونی خطرناک ایمن کنند .

گفتنی است نوبت اول برنامه تكمیلی فلج اطفال سوم تا پنجم اردیبهشت ماه و نوبت دوم از واكسیناسیون از هفته اول خرداد ماه در استان های شمال كشور اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha