چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 268790

یافته‌های پزشکی نشان می‌دهد صبحانه‌ای با میزان چربی بالا و کربوهیدرات پایین به افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک می‌کند تا قند خون خود را در طول روز کنترل کنند.

صبحانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو

سلامت نیوز:یافته‌های پزشکی نشان می‌دهد صبحانه‌ای با میزان چربی بالا و کربوهیدرات پایین به افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک می‌کند تا قند خون خود را در طول روز کنترل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، متخصصان تغذیه در یک بررسی جدید تاکید کردند: مبتلایان به دیابت نوع دو باید تخم‌مرغ را در وعده غذایی صبحانه خود بگنجانند.

به گفته متخصصان آمریکایی افزایش قابل توجه قند خون که به دنبال مصرف صبحانه اتفاق می‌افتد ناشی از ترکیب مقاومت انسولین به هنگام صبح در این بیماران و مصرف صبحانه‌های حاوی میزان کربوهیدرات بالاست.

آنها اظهار داشتند: صبحانه از جمله وعده‌های غذایی مشکل‌زاست که باعث می‌شود قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو افزایش پیدا کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که مصرف خوراکی‌هایی با میزان کربوهیدرات پایین و حاوی چربی کافی در وعده غذایی صبحانه روشی ساده برای جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون و کنترل آن در طول روز است. همچنین می‌تواند از دیگر مشکلات ناشی از دیابت بکاهد.

در این مطالعه متخصصان از مبتلایان به دیابت نوع دو که قند خونشان تحت کنترل بود درخواست کردند دو شیوه تغذیه‌ای را امتحان کنند. آنان یک روز در وعده غذایی صبحانه املت مصرف کرده و روز دیگر بلغور جو با میوه مصرف کردند.

بنابر گزارش ان‌دی‌تی‌وی، متخصصان مشاهده کردند صبحانه حاوی میزان کربوهیدرات پایین و چربی بالا می‌تواند از افزایش ناگهانی قند خون پس از صرف وعده غذایی صبحانه جلوگیری می‌کند.   



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha