معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم اکثر داروهای بیماران IBD را با قیمت مناسب در کشور تولید کنیم.

تولید اکثر داروهای IBD در کشور/ افزایش تحقیقات در مورد بیماری‌های التهابی روده

سلامت نیوز:معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم اکثر داروهای بیماران IBD را با قیمت مناسب در کشور تولید کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، رضا ملک زاده در افتتاحیه کنگره دو روزه کشوری بیماری‌های التهابی روده در رشت اظهار کرد: بیماری‌های التهابی روده از جمله بیماری‌های مزمنی بوده که طی ۲۰ سال اخیر به تدریج در ایران افزایش یافته است.

وی افزود: بیماری‌های التهابی روده امروزه یکی از مهمترین و شایع ترین بیماری‌هایی است که احتیاج به مراقبت و معالجه طولانی و مادام العمر دارد و اگر این بیماران درست و به موقع درمان شوند عمر طبیعی و زندگی با کیفیت خواهند داشت.

رئیس انجمن گوارش و کبد ایران ادامه داد: اگر بیماری‌های التهابی روده به موقع تشخیص و درمان داده نشوند یا خود افراد بیماریشان را جدی نگیرند منجر به ناتوانی شده و عوارض گوناگونی را به همراه داشته و منجر به جراحی می‌شود.

ملک زاده خاطر نشان کرد: بیماری‌های التهابی روده پدیده جدیدی به شمار می‌رود بنابراین ممکن است برخی از پزشکانی که در گذشته فارغ التحصیل شده‌اند راجع به این بیماری اطلاعات دقیقی نداشته باشند همچنین تحقیقات در مورد بیمارهای التهابی روده یا IBD به سرعت در حال پیشرفت است.

وی اضافه کرد: درمان‌ها و داروهای بسیار موثری برای بیماران IBD به وجود آمده و خوشبختانه در ایران توانسته ایم اکثر داروهای این بیماری را با قیمت مناسب تولید و تحت پوشش بیمه قرار دهیم و اگر بیمار درست درمان شود دارو‌ها اثر بخش هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: قیمت  داروهای تولیدی داخل کشور برای بیماریهای التهابی روده حداقل قیمتی است که در کل دنیا وجود دارد.

ملک زاده عنوان کرد: هدف برگزاری کنگره دو روزه بیماری های التهابی روده آشنایی پزشکان و متخصصان داخلی با این بیماری‌ها، آشنایی و آشنایی با جدیدترین روش های درمانی است و تلاش می‌کنیم تا کیفیت مراقبت بیماران مبتلا روز به روز بهتر شود.

وی با اشاره به نظام ثبت بیماری‌های IBD افزود: در کشور انجمنی به نام حمایت از بیماران IBD  یا بیماریهای التهابی روده نیز داریم که نهادی علمی و اجتماعی محسوب می شوند و این نهادها کمک می‌کنند تا از بتوانیم حمایت پزشکی از این بیماران را افزایش دهیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha