پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 268829

همزمان با بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در استان‌های جنوبی کشور، ملخ‌های صحرایی به برخی استان‌ها از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و کرمان حمله کرده‌اند.

هجوم ملخ‌ها به جنوب کشور ارتباطی با سیل ندارد

سلامت نیوز: همزمان با بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در استان‌های جنوبی کشور، ملخ‌های صحرایی به برخی استان‌ها از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و کرمان حمله کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه  تعادل ،هر چند برخی شایعات مبنی بر ارتباط ورود ملخ‌های صحرایی به کشور پس از بارش‌های اخیر وجود دارد اما معاون دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری می‌گوید: ملخ‌های صحرایی هر ساله در بازه زمانی مشخصی به برخی نقاط کشور حمله می‌کنند و هیچ ارتباطی به سیل ندارند.

امیرمسعود جلالی، معاون دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه ملخ‌های صحرایی ملخ‌های مهاجری هستند که هر سال در بازه زمانی مشخصی از سمت کشور عربستان به برخی استان‌های ما حمله می‌کنند، اظهار کرد: هر چند ممکن است که رطوبت خاک شرایط را برای تکثیر این ملخ‌ها فراهم کند اما ورود آنها به کشور هیچ ارتباطی با بارندگی و سیل‌های اخیر ندارد.

او با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات متولی مبارزه با این ملخ‌ها است، به ایسنا گفت: روش مبارزه با این ملخ‌ها سم‌پاشی است و حتی برخی توافقات بین‌المللی و منطقه‌ای نیز بین کشورهایی که درگیر هجوم ملخ‌های صحرایی هستند، وجود دارد.

پویش سراسری «سیل مهربانی همکلاسی‌ها»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه آموزش به دانش‌آموزان مناطق سیل زده برنامه‌ریزی کرده و عقب افتادگی‌های درسی جبران خواهد شد گفت: خدمات مشاوره‌ای شروع شده و امید است گامی در راستای کمک و نوعدوستی برداشته باشیم.

عبدالرضا فولادوند، در آیین سیل مهربانی همکلاسی‌ها که با شعار هر مدرسه یک پایگاه همدلی و با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی دانش‌آموزان فرهنگیان و اولیاء، به صورت نمادین در مدرسه دخترانه شایسته منطقه ۱۱ تهران برگزار شد گفت: این پویش سراسری در راستای توسعه فرهنگ مهربانی و ایثار برگزار می‌شود.

او افزود: آموزش و پرورش اقداماتی را انجام و ستادهای معینی برای کمک به استان‌های سیل زده انتخاب کرده تا کمک‌های اولیاء و دانش‌آموزان در دسترس مناطق سیل زده قرار بگیرد. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  گفت:آموزش و پرورش در حوزه آموزش به دانش‌آموزان مناطق سیل زده برنامه‌ریزی کرده و عقب افتادگی‌های درسی جبران خواهد شد.

توزیع اموال تملیکی در مناطق سیل‌زده آغاز شد

معاون فروش سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه برای ارسال کالا به مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده‌ایم، گفت: طی چند روز اخیر محموله‌های زیادی ارسال کرده‌ایم که این روند هنوز ادامه دارد.

علیرضا روحی علیایی در خصوص توزیع کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی بین سیل‌زدگان، اظهار کرد: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بر اساس قانون نمی‌تواند خود اقدام به ارسال کالاها کند از این رو به همه مراجع همچون کمیته امداد، هلال احمر سازمان بهزیستی و غیره اعلام آمادگی کردیم که کالاها را در اختیارشان بگذاریم تا به مناطق سیل زده دهند.

معاون فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: تاکنون نیز محموله‌هایی را از طریق نمایندگی‌های سازمان در استان‌هایی همچون خوزستان، لرستان، مرکزی، خراسان رضوی و غیره که درخواست داده بودند در اختیارشان قرار دادیم.

وی   گفت: با توجه به اینکه روند ارسال محموله‌ها ادامه دارد هنوز جمع‌بندی نکرده‌ایم. اما مثلاً استان مرکزی دو روز پیش برای استان لرستان درخواست کمک کرد که ما نیز محموله ۳۵۰ میلیون تومانی فرستادیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha