دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 26883
سلامت نیوز : پزشكان در یك مقاله جدید تأكید كردند كه استفاده از طب سوزنی می‌تواند برای كاهش گر گرفتگی، مشكلات قلبی و اضطراب در برخی از مردان مبتلا به سرطان پروستات كه تحت هورمون درمانی قرار گرفته‌اند، مفید و سودمند باشد.

به گزارش ایسنا، دكتر هانی آشامالا، متخصص اونكولوژی در بیمارستان متودیست نیویورك و دستیاران وی در كالج پزشكی ویل كورنل در نیویورك كه نویسنده اصلی این مقاله است، می‌گوید: درمان مردان مبتلا به سرطان پروستات متاستازی شامل جراحی یا هورمون درمانی برای كاهش میزان هورمون تستوسترون است.

پزشكان برای كنترل سرطان، هورمون تستوسترون را حذف می‌كنند اما این روش درمانی با هورمون‌ها می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد مثلا باعث بروز حالت گر گرفتگی شود مانند آنچه كه زنان پس از یائسه شدن تجربه می‌كنند.

دكتر آشامالا در این‌باره افزود: روش اصلی برای مقابله با این گر گرفتگی مصرف داروهای ضدافسردگی است اما این داروها هم به نوبه خود عوارض جانبی مثل حالت تهوع، خشكی دهان، خواب آلودگی، تغییر اشتها و تغییرات جنسی را در پی خواهند داشت.

به گزارش روزنامه نیویورك تایمز، آشامالا و دستیارانش در آزمایشات خود 14 مرد داوطلب را كه به دلیل هورمون درمانی گر گرفتگی را تجربه كرده بودند، مورد ارزیابی قرار دادند. این شركت‌كنندگان در آزمایشات فوق دو نوبت در هفته و هر نوبت به مدت 30 دقیقه با طب سوزنی تحت درمان قرار گرفتند.

این آزمایشات مدت 4 هفته ادامه پیدا كرد. پس از دو هفته طب سوزنی، متخصصان متوجه شدند كه میزان گر گرفتگی در این شركت‌كنندگان تا حد قابل توجهی كاهش پیدا كرد.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت و انستیتو ملی سلامت در آمریكا اعلام كرده‌اند كه طب سوزنی در درمان بسیاری از بیماری‌ها و ناراحتی ‌ها مثل مشكلات عصبی و درد، درمان اعتیاد، فعال‌كردن ماهیچه‌های تنبل، آسیب‌های بافت نرم، آسم و تنگی نفس، بیماری‌های گوارشی، شب ادراری و حتی برای كاهش درد پس از جراحی، شیمی درمانی و جراحی‌های دندان و لثه موثر است.

شرح این آزمایشات در مجله بین‌المللی اونكولوژی رادییشن منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha