سلامت نیوز :مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در بیانیه جدیدی اعلام كرد تا سال 2020 میلادی استعمال سیگار در تمام محیط‌های كاری در این كشور ممنوع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این پیش‌بینی انعكاس چند دهه مبارزه و تلاش علیه سیگار و نیكوتین درآمریكا است.

به گزارش شبكه خبری ان‌.بی.‌سی، توماس فریدن رییس این مركز تخصصی پزشكی خاطرنشان كرده است ریشه‌كن كردن سیگار در محیط‌های شغلی، رستوران و سایر اماكن عمومی راه‌كاری كم هزینه و فوق العاده موثر برای حفاظت از افراد غیرسیگاری و حفظ سلامت، طول عمر و بهبود كیفیت زندگی آنها است.

این مقام مسوول تاكید كرد: با وجودی كه طی دهه گذشته پیشرفت‌های مهمی در زمینه مقابله با سیگار در این كشور صورت گرفته است اما هنوز بسیاری از آمریكایی‌ها در معرض خطر تماس با دود سیگار افراد سیگاری در محیط‌ های شغلی خود هستند و به همین دلیل خطر ابتلا به سرطان و حملات قلبی در آنها افزایش پیدا می‌كند.

بنا بر گزارش، این مركز تا سال 2020 میلادی یا زودتر در كل آمریكا قانون منع استعمال دخانیات در تمام فضاهای سرپوشیده و محیط‌های كاری بخش خصوصی و رستوران‌ها و كافی‌شاپ‌ها اعمال خواهد شد.

این گزارش در هفته نامه این مركز تحت عنوا ن «بیماری و مرگ و میر» به چاپ رسیده است. در این گزارش آمده است كه در حال حاضر بیش از نیمی از كودكان زیر 3 سال در آمریكا در تماس با دود سیگار هستند كه سلامت آنها را در سنین بالاتر به شدت تهدید می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha